مطالب ویژه

آیا ” سوت زنی فساد ” در خبرگزاری فارس به صدا در می آید؟

پایگاه خبری اولکامیز- درست یک هفته پیش ، این تیتر در فضای مجازی بازتاب وسیعی داشت : ( ضرب الاجل قانون با ” سوت زنی فساد ” در خبرگزاری فارس جواب داد ) در این باره ذکر چند نکته خالی از فایده نیست :

۱- رئیس شورای شهر کلاله در مورخه بیست و ششم بهمن ماه سال جاری در گفتگو‌ با پایگاه خبری اولکامیز در باره ی جلسه استیضاح شهردار کلاله گفت: ” در این جلسه، آقای شهردار از اعتماد شورای شهر تشکر نمودند و هر نوع تصمیم شورا را قابل احترام و حق قانونی آنها دانستند. سپس به کلیه سئوالات مطرح شده برخلاف جلسه قبل کاملا جواب دادند و در پایان اعلام داشتند که به تخلفات سه گانه با مستند یکی از اعضای شورای شهر نیز بررسی نمایند که از سوی شهرداری اقامه دعوی گردیده و طی نامه به رئیس شورا ارسال گردیده است .”

با توجه به گفته های فوق تخلف سه گانه یک عضو شورای شهر کلاله چه بوده است؟ شهرداری کلاله از کدام عضو شورای شهر شکایت کرده است؟ اصل ماجرا چیست ؟ علت شکایت چه بوده است و . . ؟ سئوالاتی است که باید برای افکار عمومی شفاف سازی شود. در این زمینه شهردار و رئیس شورای شهر کلاله بهتر است که واقعیت ها را به رسانه ها اعلام کنند تا شهروندان از آنچه اتفاق افتاد آگاه شوند.

در ادامه این رویداد، با پیگیری های سایت اولکامیز و پرس و جو از منابع موثق و آگاه  و مدارک موجود مشخص گردید که مقصود رئیس شورا از آن عضو شورای شهر کلاله آقای ( ا . م ) بوده که به استناد قانون ( منع مداخله کارکنان در معاملات دولتی ) و . . . از وی شکایت شده است.

در تبصره یک ماده اول قانون فوق چنین آمده است: ” پدر و مادر و برادر و خواهر و زن یا شوهر و اولاد بلافصل و عروس و داماد اشخاص مندرج در این قانون و همچنین شرکت‌ها و ‌مؤسساتی که اقرباء فوق‌الذکر بنحو مندرج در بند ۷ و ۸ در آن سهیم یا دارای سمت باشند نمیتوانند با وزارتخانه‌ها و یا بانکها و یا شهرداریها و‌سازمانها و یا سایر مؤسسات مذکور در این قانون که این اشخاص در آن سمت وزارت و یا معاملات ‌‌[معاونت] یا مدیریت دارند وارد معامله یا داوری شوند ”

۲ –در بیست و نهم بهمن خبرگزاری فارس مضمون گفتگوی این عضو شورای شهر کلاله را در ذیل تیتر “ویلای شهردار کلاله تخریب شود/ نگذارید افشا کنندگان تخلف از کار بیکار شود” رسانه ای نمود.

فارس نوشت : ” عضو شورای شهر کلاله از طرح شکایت و پرونده سازی شهردار این شهر برای این عضو شورا و برخی دیگر از مخالفان خود خبر داد و گفت: بنده چون به ایشان انتقاد کرده و وی را استیضاح کردم امروز توسط وی به اتهامات واهی متهم شده ام. ”

بزرگان گفته اند: آسیاب به نوبت. حالا این عضو شورای شهر کلاله است که باید پاسخگوی عملکرد خود باشد و موارد انتسابی به خویش را شفاف سازی کند و پاسخگوی افکار عمومی باشد.

۳– ” فارس گلستان ” که در داستان شهردار کلاله با بزرگنمایی، خانه کارگری را ویلا و خانه باغ قلمداد کرد، اینک آیا به اتهام تخلف یکی از اعضای شورای شهر ورود خواهد کرد و آنچه را اتفاق افتاده ، تمام و کمال منعکس خواهد داد و پیگیر تخلفات انجام شده این عضو شورای شهر کلاله خواهد شد؟

۴- مخلص کلام ، رخنه ی فساد در تار و پود جامعه ار ناحیه متعلقین و منسوبین هر قوم ، نژاد و زبان برای افکار عمومی جامعه به مثابه سم خطرناک است ، لذا انتظار می رود که ” سوت زنی فساد ” در فارس  همچنان با توان بیشتر و رساتر به صدا درآید ، مهم نیست که خواب شهردار و یا عضو شورای شهر آشفته شود، مهم رعایت عدالت و ناامن شدن مامن متخلفان و جلب رضایت شهروندان است.

در انتظار سوت بلند فساد ستیز در ” فارس ” هستیم .

*لطیف ایزدی ، ترکمن صحرا / ششم اسفند نود و نه

www.uikamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا