یادداشت

اقوام فرصت هستند نه تهدید

پایگاه خبری اولکامیز- یادداشت روح الله کلانتری مدیر مسئول هفته نامه آفتاب گلستان :  استان گلستان مظهر وحدت همه اقوام است. در این استان شیعه و سنی درکمال امنیت و آرامش  و صفا و صمیمیت با هم زندگی می کنند.

یکی از مسائل مهم در کشور ما وحدت  و سازگاری با دیگر اقوام است و ما باید جامعه را با کمک هم بسازیم. جامعه ای نو و پیشرفته، عاری از فقر ، فساد،جهالت و تنگدستی و رسیدن به توسعه و پیشرفته همه جانبه و حاکم کردن عدالت در همه ابعاد آن و این همان چیزی است که امام علی (ع)  که این ایام متعلق به اوست  بدنبال آن بود.

در این استان ترکمن ها، سیستانی ها، اذری ها، بلوچ ها، کردها و.. با هم زندگی می کنند و الگوی مناسبی برای کل ایران است.

حضرت امام(ره) هر زمان  که سخنی می گفت همواره از وحدت یاد می کرد. ما باید با همدلی و همزیستی ایران عزیز و سرافراز را بسازیم. همه دولت ها و به خصوص دولت رئیسی که بزودی کارش را شروع خواهد کرد باید قدر و منزلت اقوام را بداند و این حقیقت را درک نماید که اقوام فرصت هستند و نه تهدید و این کشور متعلق به همه ایرانیان است و باید برای رشد و پیشرفت آن از همه ظرفیت های موجود استفاده کرد.

همه مردم و اقوام دلشان برای این کشور می تپد و سرنوشت همه ما بهم گره خورده است. هر کس تبعیض و تفرقه را زمزمه کند نه شناختی از اسلام دارد و نه شناختی از ایران و نه شناختی از قانون اساسی.

این وحدت مرهون نگاه روشن علماء، فرهیختگان و نخبگان و به خصوص نماینده ولی فقیه در استان حضرت آیت ا… نورمفیدی دارد که با درایت و دور اندیشی اتحاد بین مسلمین را در استان فراهم کرده است.

استان گلستان متنوع ترین چهره را از نظر قومیت دارد و از نظر همزیستی و دوستی بین اقوام یک الگوی مناسب برای کشور است. ما با استفاده از این ظرفیت می توانیم با کشورهای آسیای میانه ارتباط برقرار کرده همان کاری که اروپا بعد از جنگ جهانی دوم  انجام داد و توانست بعد از  ۶۰ سال به یک قدرت بزرگ تبدیل شود که پول مشترک و قدرت نظامی مشترک داشته باشد.

هیج کشوری به تنهایی نمی تواند کاری کند و ما باید متحدین قوی و قدرتمندی در کنار خود داشته باشیم.

ما باید از همه فرصت های موجود در کشور استفاده کنیم. امید است مسئولان کشوری و استانی از  توانایی ها وظرفیت  های ارزنده اقوام در جهت رشد و پیشرفت استان استفاده کند. انشاء ا…

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا