مطالب ویژه

امام جمعه جدید مراوه تپه کیست؟

پایگاه خبری اولکامیز- یوسف آخوند غراوی امام جمعه جدید مرواه تپه در سال ۱۳۴۰ هجری شمسی در شهرستان مرزی و محروم مراوه تپه و در خانواده ی مذهبی دیده به جهان گشود.

پدرش حالت قلی یاپنگ غراوی نام داشت که با وجود تنگدستی و فقر مالی با توجه به عقاید دینی و مذهبی،  فرزندش یوسف را که نوجوانی بیش نبود جهت کسب علوم دینی در سال ۱۳۵۳به روستای قره بلاغ پایتخت معنوی ترکمن صحرا به پیشگاه عالم ربانی مرحوم الحاج یارمحمد اخوند نظری (یارجان اخوند) برده است .

یوسف آخوند پس از ۱۳سال آموزش و کسب علوم دینی و قرآنی در سال ۱۳۶۶ از حوزه قره بلاغ فارغ التحصیل شد و در پیشگاه مرحوم یارجان اخوند با کسب درجه اخوندی به دیار خود شهرستان مراوه تپه بازگشت.

در بدو ورود به مراوه تپه ،  امام جماعت مسجد طاها را بر عهده گرفت. سپس به آموزش و تدریس در حوزه علمیه عرفانی مراوه تپه در کنار خوجه دردی آخوند غراوی پدر معنوی شهرستان مشغول شد و در این راه دهها شاگرد به جامعه تحویل داد که تعداد  آنها به ۳۹ طلبه می رسد.

از دیگر ویژگی های استاد یوسف آخوند غراوی ، ساده زیستی، پرهیز از تجملات،همنشینی با قشر ضعیف جامعه، شرکت در تمام مراسمات ، سیاسی، مذهبی، دینی، انقلابی میباشد .

او همواره یار و یاور راستین و بازوی راست پدر معنوی شهرستان بوده است .

طبق گفته حاج اقا دیلم (نماینده اهل سنت شمال کشور) شخص مرحوم خوجه دوردی اخوند در مورد جانشینی خود بعد از حیات از این استاد عالم و ربانی نام برده است.

این انتخاب شایسته، مورد رضایت اکثریت اهالی خون گرم شهرستان میباشد که همگی آرزوی انتخاب استاد یوسف اخوند در دل داشتند و مسئولین نیز با انتخاب بجا و شایسته یوسف اخوند به حرف دل مردم لبیک گفتند.

باشد که با پیروی از رهنمون های انقلاب و رهبری و با وحدت و همدلی در راستای پیشرفت و ابادانی شهرستان کوشش نمایند.

در پایان اینجانب نیز انتخاب بجا و شایسته استاد یوسف اخوند غراوی را از صمیم قلب تبریک و تهنیت عرض می کنم.

خلاصه کلام اینکه حق به حق دار رسید. خداوند به حرف دل مردم لبیک گفت.

به قلم : مهندس آرتیق گرگانلی دوحی

شهرستان مراوه تپه ، روستای خوجه گلدی

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا