مطالب ویژه

به بهانه انتشار تصویر خبرنگار برتر سال در ” تقویم ترکمنی فراغی”

چرا لطیف ایزدی خبرنگار برتر است؟

پایگاه خبری اولکامیز- دکتر ارازمحمد سارلی* :  حداقل دو دهه می گذرد و لطیف ایزدی به عنوان یک فعال رسانه ای قلم می زند..
ایشان در این مدت طولانی، تجارب ارزشمند تلخ و شیرینی را در کارنامه ی خود اندوخته است. لذا در پاسخ به این سوال که چرا وی خبرنگار برتر است ؟ و با کدام مناط و ملاکی شایسته ی چنین عنوان فاخری گشته است، به اختصار به مواردی از ویژگی های ایشان می پردازم:

۱. تعهد به صداقت: قلم ایزدی، در طول ۲۰ سال گذشته، حاکی از یک راهبرد مداوم تعهد به صداقت و حقیقت بوده است. از این جهت روشنگری های خوبی را تقدیم جامعه ترکمن نموده است.

۲. تعهد به ایل: این خبرنگار برتر، همواره در نوشته های خود برای ایل ترکمن، وفادار مانده و برای دفاع از حقوق ایل خود شجاعانه نوشته است. گاهی نیز کار وی به دادگاه و شکایت کشیده، و سختی ها برجان خریده و مخاطرات دیده ولیکن، همواره سربلند بیرون آمده است.

۳. تعهد به کشور : در عین حال، او برای وحدت ملی ایران اهمیت قائل بوده، هرگز رسالت ملی و جایگاه آن در نوشته های خویش را زیرپا ننهاده، بلکه برای همگرایی میهنی قلم زده است.

۴. تعهد به گردش آزاد خبر : این استاد نسبت به جریان گردش آزاد خبر، تلاش های زیادی از خود برجای نهاده است و لذا می بینیم گاهی تا مرز خط قرمزها پیش رفته ولی با رعایت اصول خبرنگاری حرفه ای به سلامت عبور نموده است.

۵. جسارت و شجاعت : خبرنگار برتر ما، در طول این دو دهه نشان داد که همواره قلم وی چالشی و با جسارت همراه است. اگرچه این جسارت، گاهی دامن خودی ها را گرفته، و موجب تکدر خاطر آنان گشته است، ولیکن با درک شرایط این خبرنگار و اهداف بلند وی، می توان دریافت که وی از هرگونه غرض و یا کینه شخصی مبرا می باشد. لذا شجاعت وی، شاخصه ای اصلی در این توفیق به شمار می رود.

۶. رسانه ای پرکار : مدیر سایت و کانال اولکامیز، فردی پر کار است. پمپاژ اخبار و گزارش ها از وی یک کاراکتر حرفه ای در رسانه ی ترکمنی ساخته است. به گونه ای که تعدد موضوعاتی که وی ورود نموده، بی نظیر است. هم از نظر موضوعات بکر، و نیز فراوانی بارگذاری اخبار .

۷. روش های حرفه ای : باید اذعان داشت که وی در دریافت اخبار و گزارش از روش های فوق العاده حرفه ای استفاده می نماید. به گونه ای که به محض طرح یک موضوع مرتبط با ترکمنصحرا و یا ملی، به اشخاص صاحب نظر متصل شده، خوهان تحلیل ها و دیدگاههای آنان می گردد که به نوبه خود مزیت بزرگی محسوب می گردد.

در پایان باید عرض کنم به عنوان یکی از اعضای تیم انتخاب خبرنگار برتر، و در نهایت انتخاب آقای لطیف ایزدی به عنوان خبرنگار برتر سال ۱۳۹۹، گفتنی در باره محسنات ایشان منحصر به همین مقدار نمی باشد ولیکن از اطاله ی کلام، خودداری نموده، آرزوی توفیقات روزافزون و تداوم صحت و سلامت برای این خبرگار فوق العاده ترکمن دارم .

* نویسنده و مدیر موسسه انتشاراتی مختومقلی فراغی
گرگان – پنج شنبه ، چهاردهم اسفند ماه  ۱۳۹۹

www.ulkamiz.ir

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا