تورکمن صحرا

به یاد ارازقلی بیات خبرنگار پیشکسوت

پایگاه خبری اولکامیز – منصور آق *:  با کمال تاسف و تالم امروز جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ خبر درگذشت دوست، همکار و خبرنگار روزنامه اطلاعات در بخش مرزی داشلی برون را شنیدم.

ارازقلی خبرنگاری فعال و خبره بود. در عین اشتغال به کار نمایندگی و خبرنگاری روزنامه اطلاعات در روستای مرزی دوزالوم، به منظور حفظ سنت های قومی، در مراسم ها، جلسات و ادارات و نهادهای شهرستان، استان و حتی وزارتخانه ها همواره با کلاه سنتی ترکمنی (تلپک) حضور می یافت.

هر روز بسته روزنامه هایش به مقصد دوزالوم و اینچه برون را از محل دفتر نمایندگی روزنامه اطلاعات در گنبد به ایستگاه جیحون تحویل می دادیم.

همیشه با چهره ای خندان به دفتر روزنامه می آمد و لطف خاصی به بنده داشت و همیشه جویای حال پسرم ایل امان بود. چون از اسم اصیل ترکمنی لذت می برد؛ در برخورد حضوری یا تماس تلفنی جویای حال به قول خودش “ایل امان و یول امان” بود.

سال های اخیر به علت کهولت و بیماری امکان دیدارش را نداشتم و صد حیف که این خبرنگار و فعال فرهنگی ترکمن صحرا از میان ما رفت.

با آرزوی علو درجات برای آن شادروان، برای همه بازماندگان خانواده بیات، به ویژه دوست عزیزمان آنه محمد بیات صبر و شکیبایی مسئلت می نمایم.

*نماینده و خبرنگار روزنامه اطلاعات در گنبدکاووس

منبع : کانال گنبد ۱۵

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا