یادداشت

حبیب کوزه لی

پایگاه خبری اولکامیز- شیر محمد شیروانی *: از نوادر مردانی که در والیبال کشور میتوان پُز آنرا داد که همشهری و هم استانی ماست ، ستاره تابناک و بی بدیل والیبال ترکمن صحرا حبیب کوزه لی است.

ستاره ای که در همه حال همچو چراغی بر بالای بام والیبال درخشید و همگان از بازی او لذت بردند. کمتر سقف سالنی در وجب به وجب خاک میهن را مشاهده میکنید که توپ های اسپک شده از طرف حبیب را لمس نکرده باشد.

به یاد داریم که برای حفظ غرور والیبال ترکمن صحرا در پی کُری خواندن با حریف، کوزه لی بزرگ کف دستش را بر سر آنتن کنار تور چسباند.

مخیله دوستداران هرگز فراموش نمی کنند که شماره ۷ والیبال با قوزک شکسته در برابر حریفان برای والیبال بازی کرد.اسپک های برق آسای او کمتر مجالی را به دفاع های حریف میداد تاخود را جمع و جور بکنند.

قدرت حمله این بازیکن در منطقه ۴ و دوبله وسط (پایپ) باور نکردنی بود .دریافت های این بازیکن باهوش و خوش پرش خیلی خوشگل و با مهارت زبانزد عام و خاص است.

او ریاضت کشید، سخت تمرین کرد تا ترکمن صحرا صاحب یکی از نخبه های خود در والیبال کشور شود.لژیونر در گالاتاسرای شد که هر بازیکنی آرزوی آن را داشت تا به ۱۰۰ متری این باشگاه برسد.اما حبیب کوزه لی وامدار هیچ فردی یا مسئولی نشد.

با اینکه مدرک بین المللی را در عرصه مربیگری دارد، نه با شورا لابی گری کرد  تا خود را وسط بندازد نه نزد مسئولی سر خم کرد.

براستی حبیب خود والیبال است. حبیب به والیبال در ایامی که مردان والیبالی را به سیاه و سفید تقسیم کرده اند ،نیازی ندارد بلکه این والیبال به گِل نشسته شهرمان است که به تفکرات شماره ۷ احتیاج مبرم دارد.

این اعجوبه والیبال که احترام خاصی نزد رئیس فدراسیون و دیگر مربیان و بازیکنان دارد ،زندگی والیبالی او همراه با غیرت و جنگندگی با چاشنی بهره بردن از هوش میتواند الگویی برای نسل امروزی بازیکنان باشد.

بازیکنان شهرداری در بازی مقابل هراز در نبرد ال کلاسیکوی شمالی میتوانند جنگندگی و شجاعت حبیب کوزه لی را سر مشق ذهنهای والیبالی قرار بدهند.

*خبرنگار وزشی

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا