مطالب ویژه

در باره حادثه سراوان

پایگاه خبری اولکامیز- جلال گل ، فعال رسانه ای ترکمن صحرا و عضو هیئت تحریریه ی سایت اولکامیز در باره ی حادثه اخیر که در سراوان سیستان بلوچستان اتفاق افتاده ، یادداشت ذیل را نوشته و ضمن بیان پاره ای مسائل ، همدردی خود را به مردم آن سامان بیان نموده است :

در این ایام اسفناک اقتصادی که مردم  ایران فارغ از قوم و نژاد و زبان و مذهب با مشکلات عدیده ی معیشتی گذران زندگی میکنند اخبار تلخی در حال نشر در فضای مجازی است.

رسانه ملی تا ۲۴ ساعت پس از وقوع حادثه در سکوت مطلق بود و این حادثه را انعکاس نداد. انتظار می رفت که سازمان عریض و طویل صدا  و سیما که هرساله مبلغ کلانی از بودجه کشور را به خود اختصاص می دهد در همان ساعات اولیه ورود کرده و پوشش می داد.

متاسفانه خبرهای منفی و ناامید کننده در کشورمان زیاد شده است. باز هم ماتم اندوه جمعی از هموطنانم را شاهد هستیم. باز هم بی پدر شدن فرزندان و بیوه ماندن زنان و بی فرزند شدن مادران و پدرانم برای کسب یه تکه نان برای خانواده شان با بی تدبیری برخی از مسوولان امر که باعث از هم پاشیدگی بنیه خانواده‌هایی شده است که با اندک درآمد برای گذران زندگی تلاش می کنند و شاکر خداوند رزاق هستند.

به راستی به کجا می رویم آیا پایانی برای این دردها و رنجها و مصائب نیست؟!

بیاد آوریم غیور مردان هشت سال دفاع مقدس و وفادار به نظام و انقلاب در کردستان و بلوچستان و ترکمن صحرا ، در منطقه صفر مرزی کشور که خواهان عدالت اجتماعی و اقتصادی برای همنوعان خود برای برخورداری از اشتغال پایدار جهت کسب روزی خود و فرزندان خویش اینگونه در کام مرگ رفته و جام شهادت را نوشیده اند.

به باور این قلم وظیفه اصلی و اساسی حاکمان و دولتمردان در مملکتداری، تامین  نیازهای اولیه مردم می باشد تا کسی ناچار روی به کارهای پرخطری همچون کولبری و سوخت بری ، صیادی در شراط سخت و طوفانی روی نیاورد و داغ بزرگ بی فرزندی و بی پدری در پیشانی مان ثبت نگردد.

در پایان بنده به عنوان یک فعال رسانه ای از ترکمن صحرا بانیان این حادثه ی هولناک را محکوم می کنم و  از مسئولین ذی‌ربط ، مجازات عاملان این رویداد دردناک را خواستارم. من الله التوفیق

www.ulkamiz,ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا