مطالب ویژه

در سوگ دکتر غیادی

مهاجر الی الله بود

پایگاه تحلیلی خبری اولکامیز – دکتر ارازمحمد سارلی :

درگذشت پزشک نامدار ترکمن و خادم اهالی جرگلان و راز ” دکتر عبدالجلیل غیادی” که مهاجرا الی الله و برای خدمت به مردمان خراسان شمالی، رحل اقامت گزیده بود، موجب تاثر و تالم فراوان گردید.

دکتر غیادی با شناخت درست از موقعیت ترکمنان خراسان شمالی، از رفاه و آسایش خود گذشت و راهی مناطق محروم روستایی این استان گشته، کمر خدمت به مردمان فراموش شده جرگلان و راز بست.

مطب او در روستای “یکه سوئوت” همواره مملو از بیمارانی بود که امکان رفتن به بجنورد را نداشتند. و او با گشاده رویی تمام به صورت شبانه روزی به مداوای آنان مبادرت می نمود.

متعاقب آن به احیای اسب اصیل ترکمن اهتمام ورزید. در این راه چنان خدمات بزرگی داشت که در اغلب مجامع بین المللی مشارکت فعالی داشت.

او در جرگلان، یار صدیق آتا ایشان محمدی تولیت دار خاندان مختومقلی فراغی و سپس آبا ایشان و بلکه عموم مردم ترکمن آن سامان بود.

با آسمانی شدن، دکتر غیادی، ترکمنان خراسان شمالی، پزشکی دلسوز، پدری مهربان و نماد هویتی ترکمنان را از دست داده اند. مصیبتی که جایگزین نخواهد داشت، یا حداقل تا سالهای سال، ترکمنان این سامان کسی به مانند او را به چشم نخواهند دید.

این حقیقت، بیانگیر عمق فاجعه ای است که پس از این در هنگام مراجعه مردم به مطب بسته ی ایشان، با تلخی این فاجعه مواجه خواهند بود.

خدمات ارزنده ی دکتر غیادی برای همیشه در یاد و خاطر ترکمنان نه فقط جرگلان، بلکه عموم ترکمنان ایران و حتی جهان خواهد ماند و هرگز فراموش نخواهد شد.
الهی که مغفور و جنت المکان باشند
و یادش همواره گرامی باد

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا