تورکمن صحرا

پیامی از شرق و غرب ترکمن صحرا

پایگاه خبری اولکامیز- فصلنامه بین المللی فراغی در اقدامی بدیع برای اولین در ترکمن صحرا خبرنگار برتر سال را انتخاب کرد. در این داوری مدیر پایگاه خبری تحلیلی اولکامیز به عنوان خبرنگار برتر سال برگزیده شد.  در این باره پیام محبت آمیز و دلگرم کننده جبار ایری فعال سیاسی از غرب ترکمن صحرا  و قمرالدین سیدی فعال فرهنگی از شرق ترکمن صحرا  را در ذیل می خوانید :

پیام اول

جبار ایری چهره شناخته شده ی بندرترکمنی نوشت :

لطیف ایزدی قبل ازاینکه خبرنگار یا روزنامه نگار باشند معلم وارسته ای هستند که جای جای صحرا از گمیشان، آق قلا، مرواه تپه وگنبد ره پیموده و ازشهد ادبی دانش آموزانش را سیراب نموده است .

شاید این رسالت معلمی او را واداشته که درد آشنا باشد و آلام  را بگوش متولیان برساند و در این راه دردها و رنجها کشیده تا رافع بلایا و مصیبتها گردد.

بهرحال تلاشهای این معلم دلسوز نسبت به جامعه بی تاثیر نبوده بلکه دیگرانی نیز در کنار و همراه وی گردیده اند که جای بسی افتخار و آرامش است که چنین فرزندانی از خانواده ای فرهنگی پای در عرصه قلم نهاده و سبب بیان موارد مبتلا به جامعه گردند .

بدین جهت این امر مبارک و قدردانی ازتلاشگران جامعه معلم یاخبرنگار از ناحیه هر شخص، ارگان یا نهادی هم که باشد بسیار میمون است خاصه وقتی انتخاب درست و بجا باشد، حقیر نیز بنوبه خود از تلاشهای این فرزند برومند صحرا قدردانی نموده و انتخاب بجای ایشان بعنوان خبرنگار برتر سال ۹۹  در خطه ی ترکمن سرسبز ترکمن صحرا را تبریک و تهنیت عرض مینمایم . با احترام و ارادت ویژه، جبار ایری

پیام دوم

قمرالدین سیدی شاعر و فرهنگی فعال از شهر فراغی در  متنی ادبی نوشت :

عشق در سکوت معنا دار خویش سکوت ها را می شکند. فریاد را بر بودن ،بر بودن مؤثر مهر مسجل می نهد.

دوست بزرگوارمان لطیف ایزدی شخصیت غوغاسالاری نیست که با های و هوی بی مورد به بودن خویش جهت ابراز وجود غوغا نماید ولی قلم توانای او غوغا و افتخار می آفریند در صفحه سترک صحرا ،در نگارش واقعیت ها وانتقال اخبار و احادیث و وقایع روز مره.

ایشان با تحلیل و ترسیم جامع از آنچه که در گذر گدازه رودخانه سیال ایام می گذرد به طنطنه آرام خویش مخاطبان را به آرامش و مشتاقان مصب را در کناره اجاق ” اۆلکأمیز ” به قلم و نوشته های هیزم گونه  خود و بزرگان صحرا ، با شعله های عشق، در ( غالداو ) مهر و جوشش آن به سیراب وا می دارد.

او با قلم و نوشته های خویش همچون زارع زحمت کش که به خوشه های خرمن می بالد او نیز به گوهر ثمین خود که همان کانال یا سایت وزین اۆلکأمیز است و در آن خرمن قلم بدستان صحرا را که همچون بوستان گلها، عطر افشانی می کند می بیند و می بالد و در استشمام و استغراق آن مست و مخمور می گردد که این همان عشق لامتناهی است به دیار و صحرای خویش که با هیچ سرمایه ای قابل معامله و معاوضه نیست.

دوست بزرگوارم، آقای لطیف ایزدی گر چه شما به عنوان و القاب که زیبنده نام و شخصیت شماست علاقه ای ندارید ،ولی باز به رسم عادت و حرمت، انتخاب جنابعالی را به عنوان خبر نگار برتر سال ترکمن صحرا تبریک می گویم. انشالله همیشه در شطر سطر حقایق و نشر مطالب که به  قلم حرمت می نهد به تکریم تحریر نمایید. قمرالدین سیدی.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا