اخبار

دیدار استاندار گلستان با نوبخت برای حل مشکلات حوزه برق استان

به گزارش اولکامیز به نقل از ایرنا ، استاندار گلستان در دیدار با محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه، خواستار رفع مشکل کمبود اعتبار شرکت توزیع نیروی برق این استان شد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری گلستان، هادی حق شناس در این دیدار تامین کسری اعتبارات شرکت توزیع نیروی برق استان و تهاتر بدهی آن با استفاده از اسناد خزانه را خواستار شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه در این دیدار دستور لازم را برای رفع این مشکلات صادر کرد.

حق شناس همچنین تخصیص باقیمانده اعتبار مربوط به سفر بهمن ماه پارسال نوبخت به گلستان از جمله زهشکی اراضی شوره زار شمال استان و برخی پروژه‌های نیمه تمام و در دست اجرا را مورد پیگیری قرار داد.

در سفر بهمن پارسال رییس سازمان برنامه و بودجه به گلستان قرار شد که سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح زهکشی در سطح ۵۰ هزار هکتار از اراضی شمال استان تامین اعتبار شود که به گفته عابدی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان، پرداخت بخشی از آن به خزانه ابلاغ شد.

سال ۹۳ در سفر اول رییس جمهوری به گلستان زهکشی ۲۸۰ هزار هکتار اراضی استان به تصویب هیات دولت رسید که از آن زمان تاکنون ۷۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی توسط جهاد کشاورزی و ۴۰ هزار هکتار از سوی شرکت آب منطقه ای گلستان زهکشی شد.

طبق برنامه تا پایان دولت دوازدهم باید ۱۴۰ هزار هکتار از اراضی اولویت‌دار گلستان زهکشی شود.

دکتر روحانی رییس جمهوری در دهه فجر امسال با پیشنهاد وزیر جهاد کشاورزی وعده داد اعتبار اجرای زهکشی در ۵۰ هزار هکتار دیگر از اراضی شوره زار شمال گلستان تا پایان دولت تامین شود.

بندرخشک، سد آقدکش آق قلا و نرماب، زهکشی اراضی، تکمیل چند طرح بیمارستانی، توسعه مزارع میگو و راه آهن اینچه برون – شاهرود از جمله طرح های نیمه تمام و در دست اجرای گلستان است.

گلستان دارای یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت است که در ۳۳ نقطه شهری و بیش از هزار روستا سکونت دارند.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا