اخبار

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان: بزودی مرز زمینی اینچه‌ برون بازگشایی می‌شود

به گزارش اولکامیز به نقل از ایسنا  ، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان با اشاره به اینکه مرز ریلی در اینچه‌برون فعال است، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، به‌زودی مرز زمینی در اینچه‌برون نیز بازگشایی خواهد شد.

ذوالفقار امیرشاهی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: گلستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در ترانزیت کریدور شمال به جنوب، استانی استراتژیک در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: از ۱۲ فروردین‌ماه سال آینده پرواز گرگان به آکتائو کشور قزاقستان آغاز خواهد شد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان ادامه داد: در حال حاضر ۱۲ هزار قزاق و بیش از ۳۰ هزار نفر از تبعه کشور افغانستان در گلستان زندگی می‌کنند. همچنین افراد دیگری نیز از کشورهای آذربایجان، گرجستان، سوریه، عراق و… در گلستان سکونت دارند.

امیرشاهی بیان کرد: در حال حاضر بخش ریلی گذرگاه اینچه‌برون باز است و حمل نقل در چند وقت اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

وی افزود: نمایندگی وزارت امور خارجه در استان گلستان ملاقات‌های زیادی برای گسترش روابط با مقامات ارشد گلستان و شهرستان‌ها انجام داده است.

رئیس نمایندگی وزارت خارجه در گلستان خاطرنشان کرد: امسال ۳ هزار تایید اسناد کنسولی در استان گلستان انجام شده است.

امیرشاهی گفت: برقراری پرواز گرگان به آکتائو، پیگیری تفاهم خواهرخواندگی گرگان و گوانگجو، برگزاری چهار دور مذاکره ویدئوکنفرانسی با استاندار بالکان با حضور استاندار گلستان و شناسایی ظرفیت گلستان توسط بخش خصوصی و دولتی و معرفی آنها به کشورهای همسایه از جمله اقدامات نمایندگی وزارت خارجه در سال جاری بوده است. انتهای پیام

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا