تورکمن صحرا

روستای من ” عرب سورنگ “

پایگاه خبری اولکامیز- حنیف قوجق نژاد * :  روستا آرامش بخش و دور از تمام دغدغه ها و ازدحام و آلودگی های شهر است. جایی است که در آن صبح ها با آواز بلند خروس هایش،سحر خیز می شوی ودر هوای پاک صبحگاهیش ، کنار درختان سر سبز وپر میوه اش ،صبحانه ات را در اوج آرامش می خوری.

در روستا  شادی ها و غم ها تقسیم می شوند. آدم ها به هم نزدیک ترند . همسایه از حال همسایه خبر دارد. آدم هایی که همیشه در جست‌وجوی زندگی آرام و دور از ازدحام شهرها هستند، تصویری شاعرانه از روستا در ذهن خود ندارد و برای ه‍مین است که خیلی وقت ها میگویند: خوشا به حالت ای روستایی!

در زندگی انسان روستایی آرامش نقش اصلی را بازی می کند. یکی از مهمترین ویژگی ها و برتری های زندگی روستایی نسبت به زندگی شهری هم،همین آرامش است.

من در روستای عرب سورنگ زندگی میکنم. روستای ما در دهستان آق آباد بخش مرکزی شهرستان گنبد کاووس استان گلستان قرار دارد.

فاصله این روستا  تا شهر تاریخی گنبد حدود ۱۳ کیلومتر می‌باشد.

روستاهای همجوار عرب سورنگ عبارتند از :  آق آباد، امان قرجه و بهلکه .

عرب سورنگ روستایی سر سبز است و در کنار سد گلستان قرار دارد.

روستایی که  صمیمیت در بین مردم بر قرار است.

روستای ما جمعیت نسبتاً زیادی دارد . شغل بیشتر مردم دامداری و کشاورزی است.

در طی چند سال اخیر کشاورزی در روستای ما رونق داشته و دچار تحولات زیادی پیدا کرده است این امر به خاطر فراوان بودن آب سد است.

زندگی کردن در روستا آدمی را از هر جنجال و قیل و قال و دود و دم رهایی می بخشد . اگر شب های تابستانه روستا را که دیگر دلت نمی خواهد چشمانت را ببندی و بخوابی!

اگر چه عرب سرنگ روستایی نسبتاً بزرگ است اما دارای مشکلاتی هم می باشد مانند : نداشتن سالن ورزشی یا طرح هادی در خیابان و کوچه ها.

خلاصه در روستا زندگی کردن یک چیز دیگه است که تجربه اش نکرده باشی فهمیدن مفهوم آن دشوار است.روستا زیباست اگر همیشه دل های مردمانش بدون هیچ فاصله ای کنار هم زندگی کنند. نوشته ام  را با شعری زیبا در باره روستا به پایان می‌رسانم :

گوشه دنج جهان است روستا / خلوت باغ جنان است روستا

دست و صحرایش همیشه نو بهار / جلوه رنگین کمان است روستا

* دانش آموز یازدهم انسانی

دبیرستان ابوذر غفاری آق آباد ، شاگرد لطیف ایزدی

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا