اخبار

روند بستری‌های کرونایی در گلستان صعودی است

پایگاه خبری اولکامیز-  ایرنا نوشت استاندار گلستان با اشاره به این که شیب ابتلا به کرونا در این استان کمی کُند شده تاکید کرد که تعداد بستری‌های مبتلا به این ویروس در گلستان صعودی است.

هادی حق‌شناس روز شنبه در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: در حال حاضر گلستان سه هزار بیمار کرونایی بستری و سرپایی دارد و میانگین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این استان ۴۲ درصد است.

وی همچنین بر ضرورت رعایت شیوه نامه های بهداشتی با وجود تزریق واکسن تاکید کرد و گفت:  تزریق واکسن به معنی دور ماندن قطعی از ابتلا به کرونا نیست چرا که تاکنون۱۵۰ نفر از کادر درمان گلستان با وجود تزریق واکسن به این ویروس مبتلا شدند.

استاندار گلستان همچنین به تلاش برای رفع کمبودهای بهداشتی و درمانی گلستان اشاره کرد و گفت: طی روزهای اخیر ۱۹ دستگاه ونتیلاتور، ۲ دستگاه اکسیژن‌ساز، یک تانکر اکسیژن، ۳۲ دستگاه مانیتور قلب و برخی تجهیزات دیگر وارد استان شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم در این جلسه گفت: در حال حاضر هزار و ۴۷۳ تخت به بیماران کرونایی اختصاص داده شده که این تعداد از زمان شیوع این ویروس تاکنون بی سابقه بود.

ناهید جعفری اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۰ بیمار کرونایی جدید در گلستان بستری شدند و در همین بازه زمانی ۱۵ نفر به علت مشکلات تنفسی در استان جان خود را از دست دادند.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا