اخبار

سرقت کابلهای تلفن روستای حالی آخوند

برای بار سوم اتقاق افتاد

پایگاه خبری اولکامیز – امان محمد خوجملی : از سرقت اول کابلهای تلفن روستا ۵۰ روز نگذشته بود سرقت دوم ۱۰ روزپیش اتفاق افتاد و سرقت سوم هم دیروز جمعه ساعت ۵ صبح.

یکی از بچه های روستا هم دزدها را دیده ولی از ترس نتوانسته به آنها نزدیک شود. رنگ ماشین آنها را تشخیص داده بود. گفته: اگزوزش هم سوراخ بوده است ولی عقلش نرسیده یه مقدار جلوتر رفته شماره پلاک ماشین را بردارد.

اینهم از شانس دزدان و بد اقبالی روستا. فعلاً با بقیه سرقتهای اتفاق افتاده کاری ندارم دردسرهای کابل تلفن کفایت می کند.

دیروز وقتی این موضوع را در جلسه ادبی جیحون مطرح کردم یکی از شاعران که از شهر انبارالوم تشریف آورده بود به من گفت: چند وقت پیش وقتی پدر خانمم ساعت ۵ صبح به مسجد می رفت یکی از سارقان را تو راه می بیند که پل آهنی جدول را با خود می برده دزد با کمال میل با پیرمرد احوال پرسی می کند و دور می شود.

پیرمرد خیال کرده دزد سپور شهرداری است که صبح زود جدولها را تمیز می کند. به نظر می رسد سرقت از حد متعارف خود خارج شده و دارد به یک بحران فراگیر عمومی تبدیل می شود. به قول یکی از دوستان برای مقابله با دزدی به اصطلاح جلسه شورای امنیت روستا را تشکیل یک گروه پاسبان یا پاسدار یا بسیچ یا به قول قدیمی ها ژاندارم را تشکیل داد تا از روستایمان باید خودمان محافظت بکنیم.

پاسگاه باغلی مرامه هم با آن نیروی اندک و امکانات محدود خود نمی تواند بصورت موثر از ۷۰ روستا و سازمان تحت پوشش خود که در گستره وسیع پراکنده است محافظت کند. شاید هم این دزدان یک گروه و باند سازمان یافته باشند وقتی پاسگاه دو نفر از آنها را دستگیر و تحویل مقامات قضایی دادند برای خنثی کردن اقدامات پاسگاه بقیه اعضای راه افتاده اند.

بهترین راه این است همه روستاها خودشان باید دست بکار شوند و گرنه این دزدان به کسی رحم نمی کنند. / فردای آزاد

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا