یادداشت

مرد نکونام نمیرد هرگز

به یاد پزشک انسان دوست، دکتر غیادی عزیز

پایگاه تحلیلی خبری  اولکامیز- دکتر سعید یلقی ، فعال اجتماعی :

کار نیک مردان نیک هرگز غبار فراموشی نمی گیرد. نام او را برای اولین بار از زبان پدر خانم بزرگوارم شنیده بودم .

در حوادث روزگار مادر خانمم دچار آسیب دیدگی شده بود که لاجرم برای مداوای آن مرحوم عازم مشهد شده بودند که به دلیل تنگنای زمان و دوری مسیر سرانجامی جز بیتوته شبانه نداشتند که ناگهان زنده یاد دکتر غیادی عزیز در غیاب همسایه خویش ، شب آن دو سفرکرده را مهمان خویش می نماید که گرمی استقبال و مهمان نوازی مهربانه او موجب التیام درد و آلام آنان شده بود و لذا موجب آن گشته بود تا همواره یاد او را گرامی داشته و به نیکی یاد نمایند.

در خصوص کارهای انساندوستانه دکتر غیادی در منطقه محروم راز و جرگلان خراسان شمالی حاجت به بیان نیست. گر چه زن ،مرد ،پیر و جوان، زمین و زمان و حتی طبیعت آن مرز و بوم درباره آن رادمرد و پزشک انسان دوست زبان به سخن خواهند گشود.

اما نمی دانم راز و معمای چنین سرنوشتی چیست که هنوز غم و اندوه از دست دادن فرزند جوان و ناکام او بر کانون خانواده او سایه افکنده بود که ناگهان خود نیز طعمه این هیولای خوفناک شد و مردمان خطه راز و جرگلان تا ساحل نیلگون گمیش تپه را در ماتم فرو بَرَد.

به راستی کیست که این خبر تلخ را بشنود و در رثای فقدان او اشک نَریزد.

آری صحرا کماکان به وجود توانمند، پر خیر و برکت آن طبیب جسم و جان سخت نیازمند بود که ناباورانه بار سفر بست و از میان مان پَر کشید.

خبری بس سوزناک ،جانفرسا بود که گریزی از باور آن نیست و به رسم معمول از کارهای نیک مردمی ، از اقدامات انساندوستانه ، از سعی و تلاش وافر او برای احیاء حرفه پرورش اسب اصیل ترکمن و کارهای بسیار اساسی آن فرهیخته برای توانمند سازی مردمان آن دیار محروم مرزی بگوئیم و بنویسیم .

حیف که علیرغم کارهای بزرگ انساندوستانه او در عمر کوتاهش ، علیرغم شایستگی های فراوانش هرگز شاهد تجلیل بایسته و درخور از او نبودیم !

در پایان این مصیبت تلخ و ناگوار را به خانواده داغدار آن مرحوم و مردم قدرشناس جرگلان تا گمیشان تسلیت عرض میکنم. خداوند متعال رحمت واسعه خویش را بر آن سفر کرده ارزانی بدارد.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا