اخبار

هفته سیزدهم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس برگزار شد

به گزارش اولکامیز به نقل از ایرنا ،  هفته سیزدهم مسابقات کورس اسبدوانی زمستانه گنبدکاووس با شرکت ۶۰ راس اسب از نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون در هفت دور به مسافت هزار، ۱۲۰۰، هزار و ۴۵۰، ۱۵۵۰ و هزار و ۶۰۰ متر عصر امروز جمعه بدون حضور تماشاگر در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

در دور اول هفته سیزدهم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس، اسب‌های بیش از سه سال نژاد ترکمن کلاس پنج به مسافت هزار و ۶۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب “جانی بیگ سیاه”، زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های “درقوش دزقی” و “اغوزخان” به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم که به مسافت هزار متر ویژه اسب‌های سه ساله نژاد دوخون (maiden) برگزار شد، اسب “بالهان” اول شد و اسب‌های “آدولف” و “سیلواناز” به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور سوم میان اسب‌های سه ساله نژاد تروبرد (maiden) و به مسافت هزار متر برگزار شد که در پایان اسب “وایلد اسپریت” با پیشی گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های “فوکوس زر” و “میس الدرادو” به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در دور چهارم هفته سیزدهم مسابقات سوارکاری گنبدکاووس که به مسافت هزار و ۲۰۰ متر و ویژه اسب‌های بیش از چهار سال نژاد تروبرد (maiden) برگزار شد، اسب “دینامیت” سریع‌تر از خط پایان گذشت و در جایگاه نخست قرار گرفت و اسب‌های “هج اکسل” و “بویمو” به ترتیب مقام‌ دوم و سوم را از آن خود کردند.

در دور پنجم این مسابقات اسب‌های بیش از چهار سال نژاد دوخون (maiden) به مسافت هزار متر با هم به رقابت پرداختند که اسب “سروین تاش” اول شد و اسب‌های “سلین ناز” و “هایدر نجیا” به ترتیب دوم و سوم شدند.

دور ششم این رقابت‌ها میان اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون کلاس پنج به مسافت هزار و ۵۵۰ متر برگزار شد که اسب “شین تیا” زودتر از بقیه به خط پایان رسید و اول شد و اسب‌های “شکوفا” و “افسون” به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور هفتم و پایانی هفته سیزدهم مسابقات اسبدوانی زمستانه گنبدکاووس نیز میان اسب‌های سه ساله نژاد دوخون نویس استیکس به مسافت هزار و ۴۵۰ متر برگزار شد که اسب “ماه تیپ” اول شد و اسب‌های “آنا شید” و “تم تن” به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان روز دوم هفته دوازدهم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس یک میلیارد و ۴۱۴ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

هفته سیزدهم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس، جام شهید سردار حاج قاسم سلیمانی به علت به حد نصاب نرسیدن اسب‌های شرکت کننده تنها در یک روز (امروز) برگزار شد.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا