گزارش

گزارش صعود به قله آزاد کوه : ارتفاع ۴۳۵۵متر

پایگاه خبری اولکامیز- دردی حاجی ضیافر از  کوهنوردان فرهیخته بندرترکمنی نوشت :

تاریخ ۱۷و۱۸تیرماه

تعداد ۴ نفر :

۱- دردی حاجی ضیافر

۲-  کریم حاجی قزل

۳- فریدون کلته

۴- دکتر عبدالمجید ایری

حدود ساعت ۱۳ ظهر روز پنجشنبه ۱۷تیر ماه با ماشین سواری از بندرترکمن حرکت کردیم بعد از شهرستان آمل طی مسافت حدود۳۰ کیلومتر در سمت راست جاده هراز و در مسیر جاده بلده در کناره رودخانه ای پر آب و در دره ای زیبا و پر از درخت از ماشین پیاده شدیم .

جای شماخالی بعد از خوردن  چکدرمه ای که حاج خانم قبلا آماده کرده بود بسوی شهرستان بلده روانه شدیم و بعد از عبور از روستای یوش ( آرامگاه نیمایوشیج ) در ساعت ۱۹ عصر به روستای کلاک علیا که آخرین و انتهای مسیر ماشین رو به قله آزاد کوه بود رسیدیم.

بعد از آماده کردن وسایل و تجهیزات کوهنوردی درساعت ۲۰:۱۵ هنگام غروب از کنار رودخانه ای کوچک و پرپیج و خم هرکدام از بچه ها با کوله پشتی با  وزن ۲۱ کیلویی مسیر صعود به قله را در پیش گرفتیم .

چون کوهنوردی ما به شب خورده بود؛ سرعت ما مخصوصا (بنده ی پیرمرد) کند شده بود گرچه چراغ پیشانی داشتیم باز خطر احتمال سقوط وجود داشت و بچه ها جانب احتیاط را گرفتند .

در ساعت ۲۳:۴۵ شب کمپ و گردنه چورن را برای برپایی چادر و شب مانی و استراحت انتخاب کردیم، کوهنوردان زیادی از هر شهرستان فضای کمپ را پرکرده بودند پیدا کردن محل مناسب برای چادر و پاکسازی سنگلاخ ها زمانبر شد بطوریکه حدود ساعت  ۲ بامداد، بدون شام به قصد خواب و استراحت  داخل چادر قرار گرفتیم.

ساعت ۵:۳۰ صبح بیدار شدیم از شدت سرما بعضی از همنوردان نتونسته بودند بخوابند بعد از صرف صبحانه ساعت۶:۵۰ صبح روز جمعه مسیر صعود را ادامه دادیم کوهنوردان مثل قطاری طویل پشت سر هم ؛ در طبیعتی  زیبا و بکر که قلم من از وصف آن عاجز است؛ با خواندن سرودهای ملی ترانه های محلی به همنوردان روحیه می دادند و بقول یکی از دوستان فرهخته مان بنام قادیر پویان، انرژی مثبت می دادند.

و یا با سئوال بچه کجایی؟ از کدام شهرستانی؟ و  درود بر گنبدکاووس و یاشاسین بندر ترکمن بر نشاط ما می افزود و یک حس تعاون و انسان دوستی بر ما غلبه کرده بود .

ساعت ۱۰:۳۰ صیح به قله رسیدیم و بعد از گرفتن عکس یادگاری به محل چادرها برگشتیم و بعد از صرف نهار  و جمع آوری چادرها بلافاصله بسمت  روستای کلاک روانه شدیم .

ناگفته نماند بنده این کوهنوردی را که کعبه آمال من است مدیون کوهنوردان آق قلایی ها و گرگانی ها هستم .

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا