گزارش

گزارش نطق امانقلیچ شادمهر در مجلس

پایگاه خبری اولکامیز- نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس گفت:مردم سر سفره هایشان نان خشک را با ریزگردها و ماسه های باد آورده می خورند،چرا مردم از روستاها به شهرها و مناطق شهری کوچ نکنند؟

امانقلیچ شادمهر در نشست علنی صبح امروز(چهارشنبه، ۲۶ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت:از مردم شریف گنبد کاووس و بخش محروم داشلی برون به خاطر حضور وحماسه شان در انتخابات و اعتمادی که به بنده داشتند نهایت تشکر را کنم این همه اعتماد را در خدمت و خدمتگزاری صادقانه به مردم عزیز می‌دارم.

عضوکمیسیون آموزش،تحقیقات و فناوری درمجلس یادآور شد:دهه پنجم انقلاب اسلامی دهه ای به مراتب پرمخاطره تر از چهار دهه اخیر در همه حوزه‌ها است.

نماینده مردم گنبد کاوووس در مجلس ادامه داد: لزوم بازگشت دقیق به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر جدال با پدیده شوم فقر و فساد و تبعیض آشکار شده است، راهبردی که اگر براساس آن، ساختارها اصلاح می‌شد دیگر با فقر و تبعیض و بی عدالتی مواجه نبودیم،دیگر نه از فقر و تبعیض و نه از تعمیق تبعیض که به ناکارآمدی و ضعف و حذف شایستگان از تعمیق فساد که به انحراف ارزش ها می‌انجامد خبری بود.

عضو ناظر مجلس در شورای نظارت برمدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی،ادامه داد: از فقر نه ،از چهره کریه و زشت فقر می ترسیم که مردم ارتزاق شان را از زباله های شهر بگیرند؛از تکدی‌گری کودکان کار و خیابانی می ترسیم از تن فروشی می ترسیم و دیگر آسیب‌های اجتماعی. تعمیق فقر همه به انحراف از ارزش‌ها می‌انجامد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس تاکید کرد:در آن سوی مرزها نیز با هژمونی رسانه‌ای ،مخالفان نظام مقدس جمهوری اسلامی به گونه‌ای مداوم در حال نفی ارزش‌های انقلاب اسلامی است،در این راستا باید راهبردی اتخاذ شود که با روشنگری و تنویر افکار عمومی زمینه برد مخالفان را از بین برد.

وی با بیان اینکه که مردم این روزها در زیر چرخ گرانی و تورم له شده‌اند،مطرح کرد: ما نمایندگان باید با وضع قوانین سنجیده و اقدامی فوری و عملی باید تمام تلاش هایمان را در راه احقاق حقوق مردم بگذاریم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: انتخابات یازدهم پیامی داشت و آن اینکه مردم با صندوق‌های رای قهر کرده بودند؛نارضایتی عمومی در اثر بی خاصیتی برخی نمایندگان و بی عرضگی برخی مسئولان بوده است و گرنه مردم همان مردم هستند هرگز با آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب قهر نمی‌کنند و نخواهند کرد.

شادمهر مطرح کرد:در تشییع پیکر پاک سردار دلها و در بحث “مواسات” رهبری ،دیدیم که چگونه مردم در پای کار بودند و هستند؛ تا دیر نشده باید کاری کنیم تا رضایت‌مندی ولی نعمتان انقلاب را به دست آوریم.

وی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خاطرنشان کرد:” گنبد کاووس” شهر تمدن و فرهنگ ،شهر صلح و آرامش با مردمانی سخت جانکوش، مسالمت جو ،مشارکت جو ،شهر پایتخت ها ؛پایتخت ورزش، هنر، پایتخت فرهنگ، پایتخت تاریخ، اما با این همه دارایی‌های خدادادی همچنان مظلوم و محروم است.

گنبد کاووس دانشکده پزشکی ندارد
نماینده مردم گنبد کاووس درمجلس اظهارکرد:گنبد کاووس شهر دوم استان با مرکزیت شرق گلستان؛با پوشش بیش از یک میلیون نفر با ۷ بیمارستان و نه دانشگاه و ۲۵۰ متخصص و ۲۰۰ دانشجو در حال تحصیل در خارج از کشور و تنها فرماندار ویژه ،دانشکده پزشکی ندارد.

وی ادامه داد:تمامی شهرهای دوم استان،حتی برخی از فرمانداری های ویژه استان از ۲ دانشکده پزشکی برخوردارند؛این محرومیت و مظلومیت نیست؟

شادمهر با اشاره به محرومیت در خدمات پزشکی، ادامه داد:در بخش داشلی برون ،اینچه برون حتی یک پزشک کشیک نداریم .دو پایگاه اورژانس ۱۱۵ سلطان عالی که افتتاح آن در دهه فجر ۹۷ بوده هنوز با پیگیری‌های ما و دستور اکید وزیر و معاونت وزیر هنوز راه اندازی نشده است.

وی در ادامه افزود: بیمارستان گنبد نیاز شدید به لاپاراسکوپی دارد با وجود امکانات و تجهیزات ،آنژیوگرافی هنوز فعال سازی نشده است؛برای مسئولین هیچ عذر و بهانه ای قابل توجیه نیست.

این نماینده خردم در مجلس یازدهم با تذکر به وزیر بهداشت ادامه داد:در مورد موضوع تسریع در احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی،ایجاد دانشکده پزشکی و اقدام جدی برای فعال سازی اورژانس و آنژیوگرافی به وزیر بهداشت تذکر می دهم.

وی افزود:در محرومیت استان همین بس که ۱۷ روستای بخش داشلی برون پس از گذشت ۴۱ سال انقلاب اسلامی آب آشامیدنی ندارند،برای مسئولین هیچ عذر و بهانه قابل اجرا نیست. حتی تانکری بر تانکرهای فرسوده آنها بعد از ۴۰ سال افزوده نشده است مشکل بی آبی روستاییان باید در سریع ترین زمان مرتفع شود.

وی با بیان اینکه فاضلاب شهری با قدمت ۲۸ ساله تبدیل به آثار باستانی شده است ، مطرح کرد: جاده نفتکش به افسانه تبدیل شده است. بیش از پنج نمایندده و ۸ استاندار را به خود دیده است، هنوز فقط ۵ کیلومتری جاده استراتژیک آسفالت شده است.در دستور که اخیراً وزیر راه دادند که زیرسازی آن تا پایان سال به اتمام برسد،امیدواریم که به تحقق برسد. حمله ریزگردها در مناطق مرزی عرصه را بر مردم تنگ کرده است.

شادمهر در ادامه تاکید کرد: از کدام محرومیت بگویم؟ با زایش و پیشروی بیابان نزدیک به ۲۰۰ هکتار مرتع در معرض تبدیل شدن به بیابان است؛ حمله ریزگردها در مناطق مرزی عرصه را بر مردم تنگ کرده است، استان در حال تبدیل شدن به خوزستان دوم است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس اظهار کد:مردم سر سفره هایشان نان خشک را با ریزگردها و ماسه های باد آورده می خورند،چرا مردم از روستاها به شهرها و مناطق شهری کوچ نکنند؟

وی ادامه داد:دامداری عملاً نابود شده است، برای کشاورزی دیگر رمقی نمانده است آیا مردم در برهوت خدا باقی در فقر و نداری بمانند؟ مردم به علت عدم نبود کار،جوانان سخت کوش آن ها در کارخانجات شهرهای کلان و خانواده‌هایشان به سرایداری در منازل تهران مشغول هستند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه مطرح کرد: بسیاری از زمین‌های آبا و اجدادی که مشمول کشت بوده‌اند؛به عنوان مرتع از آنها غصب شده است ،در کدام فقه و قانون کشت بیش از ۵۰ و ۶۰ سال سابقه دال بر مالکیت نیست؟ چرا مالکیت این افراد زحمتکش و فقیر سلب می شود.برخی مردم ،فرهنگ نقشه خوانی زمین و ارائه آن را به ثبت اسناد را نمی‌دانند. هرچه سریعترموضوع تهیه سند اراضی زمین های کشاورزی تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد:آب بهای نامعقول و غیرمنطقی کشاورزان را به ستوه آورده است،عدم رهاسازی به موقع آب مردم را کلافه کرده است.دولت و جهاد کشاورزی نه تنها برنامه های حمایتی خود نسبت به کشاورزان را کاهش داده بلکه بر وظیفه نظارتی نیز عمل نمی کنند؛گویی که اراده‌ای برای حل چالش فراروی کشاورزان را ندارند.

شادمهر اظهار کرد: عدم تخصیص پروانه بهره برداری کشاورزان حاشیه رودخانه اترک،رعایت نشدن رژیم حقوقی،کشاورزان پایین دست اترک از سد شیرین دره را با مشکلات عمده روبرو کرده است.چرا بیمه کشاورزی آسیب دیده پرداخت نمی شود؟

نماینده مردم گنبد در مجلس در ادامه تاکید کرد:موضوع استقرار صنایع بزرگ مادر و ایجاد صنایع تبدیلی برای ایجاد اشتغال جوانان و نیز توسعه دامشهر و گلخانه باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با تذکر به وزیر نفت ادامه داد: گازرسانی به بیش از ۳۰ روستای مناطق محروم و تامین سریع گاز مایع بسیار مهم است؛ در این روزها کپسول های خالی گاز از گرده مردم سواری می گیرند و مردم باهیزم پخت و پز می کنند. کشاورزان و دامداران برای مصارف خودشان گازوئیل و بنزین کافی ندارند.

شادمهر با بیان اینکه توجه به شایستگی ها بدون وابستگی و با هر زبان و هر سبکی باشد باید سرلوحه دولتمردان قرار گیرد،تاکید کرد: باید نخبگان و جوانان گنبدی در شاخص‌های مدیریتی استانی و ملی تعریف شوند و نیروهای بومی و محلی برای مدیریت های کلان دیده شوند.تعمیق فقر و محرومیت استان آنچنان است که با تعیین متداول بودجه عمق محرومیت و غبار محرومیت غبار گرفته را نمی زداید.

وی با بیان اینکه در بحث آبرسانی و گازرسانی هزینه دیگر بهانه است؛مطرح کرد:باید بودجه و اعتبارات کافی و کلان این شهر مورد رسیدگی قرار گیرد تا به حداقل شاخص‌های عمرانی متخصص استان برسد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس تصریح کرد:با وجود غنای فرهنگی و تعدد فرهنگ ،حتی یک فرهنگسرا و یک هتل را نداریم،وزیر میراث فرهنگی در خصوص تامین اعتبار بودجه این حوزه برای ایجاد هتل و سرمایه‌گذاری در جذب گردشگر،اقدام عاجل انجام دهد./
خبرگزاری خانه ملت

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا