گفتگو

گفتگو با هاتف گرگانلی دوجی دانش آموزی که برای دیارش افتخار آفرید

پایگاه خبری اولکامیز- دانش آموزان با صفا و پرتلاش مراوه تپه ای در کنکور سراسری امسال خوش درخشیدند و یکی پس از دیگری قله های موفقیت را فتح کرده اند. بر اساس خبرها بیش از سی نفر به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه های دولتی راه یافته اند. هاتف گرگانلی دوجی یکی از این افتخار آفرینان بود که با تلاش و همت مضاعف و با برنامه ریزی و نظم و هدفمندی توانست از سد بزرگ کنکور بگذرد. هاتف چهار سال پیش دانش آموزم بود. در آن ایام هم، شاگردی با اخلاق و اهل درس و ادب، کوشا و جوینده ی علم و دانش بود. به آموختن و یادگیری دلبستگی داشت و نشان می داد که عزمش را جزم کرده تا در آینده ای نه چندان دور موفق شود و البته چنین هم شد، به راستی چه زیبا گفته اند: ” خواستن توانستن است. ”

هفته گذشته در دبیرستان آق آباد با خبر شدم که دو تن از همکاران فرهنگی ام قایماق حاجیلی و قربان محمد گرگانلی که اهل مراوه تپه هستند فرزندان برومندشان در دانشگاههای خوب کشور قبول شده اند، محمد در پزشکی جیرفت و هاتف در داروسازی مشهد. این خبر مسرت بخش ، انگیزه ای شد تا با هاتف گرگانلی که اصالتا از روستای خوجه گلدی مراوه تپه است گفتگویی کوتاه داشته باشم و ضمن معرفی و شناساندن او به مخاطبان اولکامیز به ویژه دانش اموزان پشت کنکوری، از نحوه موفقیتش و تجربیاتش در کنکور بهره مند شویم. با ما همراه باشید.

در ابتدای گفتگو خودتان را بصورت مختصر و کوتاه معرفی کنید؟ به نام خدا ، هاتف گرگانلی دوجی هستم از شهرستان مراوه تپه ، متولد سال ۱۳۸۱

اسم زیبایی دارید، نامتان به چه معناست ؟ ندایی از غیب.

چه رتبه ی را کسب نمودید ؟ رتبه ۹۲۵ تجربی ، منطقه ۳

عوامل موثر در موفقیت شما چه بود؟ توکل به خدا ، دعای خیر پدر و مادر و دلگرمی هاشون ، داشتن برنامه ، تلاش مداوم.

کدام دانشگاه قبول شدید ؟ رشته دکترای داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد (به دلیل علاقه خودم به رشته داروسازی ، این رشته را اولویت اول خودم انتخاب کردم)

معدل دیپلم شما چند بود و دبیرستان را کجا درس خواندید ؟ معدل من ۱۹/۸۵ بود و در دبیرستان امام خمینی (ره) مراوه تپه درس خواندم.

خانواده شما چه نقشی در موفقیت تان داشت؟ بزرگترین حامی و دلگرمی من نه فقط در بحث کنکور ، بلکه در کل زندگی ام هستند . زحمت ها و حمایت های دلسوزانه پدرم که از همان روز اول تا به الان همراهم بود و هست و نگذاشت سختی های این مسیر طولانی ، حتی لحظه ای من را بیازارد ، همچنین  مادر و خواهر عزیزم که همیشه همراهم بودند . امیدوارم بتونم زحماتشون رو جبران کنم .

مدیران، دبیران و معلمین مدرسه در موفقیت شما چه تاثیری داشتند؟ علیرغم اینکه شهرستان مراوه تپه از بسیاری از امکانات کنکوری محروم هست، ولی با این حال یک جو فوق العاده  کنکوری (از لحاظ آگاهی دانش آموزان درباره کنکور و یک رقابت سالم بین داوطلبان ) در دبیرستان امام خمینی وجود دارد . ازهمینجا از زحمات تمام پرسنل دبیرستان امام خمینی تشکر میکنم ، از مدیریت محترم دبیرستان آقای یوسف دوجی ، آقای فریدون آتابای معاون آموزشی دبیرستان و دیگر عزیزان  که همگی مانند یک رفیق صمیمی ، کمک حال ما بودند. از همه معلمان و دبیران و مدیران و استادان عزیزم از اول ابتدایی تا الان تشکر میکنم .

آقای گرگانلی ، به هم سن و سالهای خودتان که دغدغه ی کنکور و قبولی در رشته های خوب دانشگاهی را دارند چه توصیه ای دارید؟ به خدا توکل کنید و از کنکور لذت ببرید ، به جرئت میتونم بگم که سال کنکور یکی از شیرین ترین سال های زندگی من بود، هرچند که سختی های زیادی هم داشت. ولی مطمئن باشند که با  داشتن برنامه و سعی و تلاش  میتوان اهداف خود را عملی کرد .

شیوه ی مطالعه شما چگونه بود؟ روزی چند ساعت مطالعه مفید داشتید؟ با توجه به اینکه من تنها سال آخر را به مطالعه کنکوری پرداختم ، و دوسال اول (دهم و یازدهم ) را بدون مطالعه گذرانده بودم، کارم سخت تر هم بود ، برای همین با تصمیم پدرم مشاور گرفتیم که جا  دارد از زحمات جناب  آقای دکتر محمد نفس نیازی آتابای که برایم علاوه بر مشاور ، یک همراه دلسوز  بودند هم تشکر بکنم. از تیر ماه سال ۹۸ طبق برنامه مشاور استارت زدیم و به طور متوسط روزانه  ۷-۸ ساعت مطالعه مفید داشتم.

به نظر شما مطالعه دروس عمومی و تخصصی چه تفاوتی دارد؟ طبعا دروس تخصصی از اهمیت بیشتری برخوردارند ، (به خصوص درس زیست شناسی در رشته تجربی ) برای همین بیشتر برای دروس تخصصی وقت میگذاشتم ، ولی دروس عمومی هم باید با دقت مطالعه شود، زیرا برای قبولی در رشته های خوب دانشگاه ، درصد بالا در دروس عمومی از بدیهیات است .

چگونه بر خستگی ناشی از تکرار و مطالعه ی مداوم دروس غلبه کرده اید؟ خیلی به خودم سخت نمیگرفتم ، هر موقع که احساس خستگی میکردم ، خانواده ام کنارم بودند، تفریحاتم را هم داشتم ، اخبار و فضای مجازی را دنبال میکردم و بازی های فوتبال و سریال ها را هم از تلویزیون تماشا میکردم. همچنین ما چون سال دوازدهم را هم به طور کامل در مدرسه بودیم، با همکلاسی هایم هم در ارتباط بودم.

آیا به کلاسهای کنکوری و تقویتی هم می رفتید ؟ بله . در کلاس های ریاضی و فیزیک که درمراوه تپه برگزار میشد، شرکت میکردم ، و از آقایان عمر غراوی(دبیر ریاضی) عثمان خالی پور( دبیر فیزیک ) تشکر میکنم ، دو دبیر فوق العاده زحتمکش که امیدوارم همه داوطلبان بتوانند از حضور چنین استادانی بهره ببرند .

بزرگترین مشوق شما در کنکور و کسب این افتخار چه کسانی هستند ؟ خانواده و فامیل و دوستان

آیا در زمینه تحصیلی الگویی هم داشتید؟ الگویی نداشتم ، به خودم اطمینان داشتم .

در پایان مصاحبه اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید؟ امیدوارم روزی مناطق محروم همانند شهرستان مراوه تپه هم از امکانات کامل در همه زمینه ها برخوردار شوند و شاهد یک رقابت برابر به خصوص در بحث کنکور باشیم، زیرا مراوه تپه مملو از استعداد است.همچنین امیدوارم هر چه زودتر از شر ویروس کرونا خلاص شویم و زندگی به شرایط عادی برگردد. خدا آخر و عاقبت همه مان را به خیر کند .

گفتگو از : لطیف ایزدی ،  خبرنگار و فرهنگی / ۱۶ آبان ۹۹

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا