یادداشت

یک سوزن به خود یک جوالدوز به دیگری!

پایگاه تحلیلی خبری اولکامیز – وهاب سارلی *  : انتشار لیست پیشنهادی ۸ نفره اولکامیز جهت سکانداری استانداری گلستان، که یکی از پربازدیدترین پستهای آن رسانه بود واکنشهای زیادی به همراه داشت بطوری که چند روزی‌ست در حاشیه‌ای جدید شاهد کشمکش‌های رسانه ای بین احمد ایگدری و آنامحمد بیات  بر سر گزینه‌های استانداری هستیم.

در خصوص مطلبی قابل تامل تحت عنوان ” هیس! مدعیان اصلاحات فریاد نمی‌زنند” منتشر شده در اولکامیز، از آنجایی که نویسنده در مرقومات خود، تلویحا” بنده را نیز از التفات خود بی ‌نصیب ننموده‌اند، لاجرم مرا ناگزیر از بیان نکاتی در خصوص تعارضات آن نوشتار نمود.

۱- نگارنده ضمن نکوهش ناکارآمدی جریان اصلاح‌طلبی، از شخصی که در نوشتار ثانوی خود استاد تمام خطابش می‌کند، از اعتراض ایشان به لیستی که در آن نام گزینه‌ تورکمن نیست گلایه نموده و چون به لیستی که مدعی میشود نام گزینه مورد نظر ایشان ( مهندس سلیمان هاشمی ) در آن وجود دارد اشاره‌ای نکرده، عملی ناعادلانه قلمداد نموده و مورد شماتت قرار می‌دهد !!

واکنشی که فاقد هرگونه استنباط منطقی است، چرا که هدف، پیشنهاد بکارگیری یکی از نخبگان تورکمن در مدیریت‌هاست نه صرفا گزینه مورد نظر جنابشان!

۲- نویسنده در ادامه، مباحثی را که به دنبال انتشار گزینه‌های استانداری در کانال اولکامیز صورت گرفت، چون نام گزینه مورد نظر خود را نمی‌یابد با عنوان ” دعاوی و مباحث بیهوده ” یاد  می‌کند و به دلیل دفاع بنده از یکی از گزینه‌های مطرح شده در آن لیست که از طرف شخصی ناشناس با اکانت فیک مورد کم ‌لطفی و اهانت قرار گرفته بود، ” وکلای خود‌خوانده ” میخواند و داستان خرچنگ و گودال را یادآور می‌شود!

لابد از نظر ایشان اهانت و تخریب اولی‌تر از دفاع منطقی است!

۳ – نگارنده در نوشتار ثانویه خود عنوان می‌کند که هدف از نوشتارشان دفاع از شخص هاشمی نبوده! و این درحالی است که شالوده خط به خط تمام کلامشان ناقض این ادعاست و هیاهوی آشکار جنابشان در اثبات اینکه ” خدمت ماندگار ” تنها و فقط تنها در سایه گزینه مورد نظر ایشان قابل حصول است و در این مسیر به هیچ وجه سایر گزینه‌ها را برنمی‌تابد ، مصداق بارز داستان خرچنگ و گودال است!

۴ -بر فرض صحت ادعای وجود نام  هاشمی در لیست مجمع نمایندگان استان، حمایت نماینده شهرمان از رقیب انتخاباتی‌اش را باید به فال نیک گرفت و درس اخلاق آموخت. / صرفا جهت یادآوری  جنابشان!

۵ -بنده هم معتقدم دستاورد جریان اصلاحات در طول ۴۳ سال از عمر انقلاب، نتیجه مطالبات تورکمن‌های اهل سنت جز یاس و دلسردی نبوده از این رو اعتقادی بر کارکرد احزاب در کشور ندارم، حال موضوع قابل تامل این است که اگر مدعیان اصلاحات فریاد نزنند و با توجه به اینکه اصولگرایان بدون رقیب پیروز میدان شدند، مدعیان اصولگرای تورکمن ، از ریاست اقوام و مذاهب گرفته تا افرادی که احکام رنگین از ستاد رئیسی گرفتند، سرشان اگر بی‌کلاه بماند، و مطالبات اهل سنت گلستان ره به جایی نبرد، چه واکنشی خواهند داشت؟

۶- در پایان فارغ از هر زنده باد و مرده باد وقتی پای مصلحت و مطالبه‌گری عام در میان است، باید دست در دست هم باید بداد و از اصرار بر مطالبه خاص شخصی پرهیز نمود،

۷- لیست ۸ نفره اولکامیز به گفته لطیف ایزدی مدیر سایت اولکامیز قطعا شامل تمام نخبگان تورکمن نبوده و قطعا به معنی انکار سایر گزینه‌ها نیست بلکه تنها در راستای مطالبه‌ گری اجتماعی جهت تحقق خواسته‌های برزمین مانده اهل سنت بوده است،

۸-ماجرا از آنجایی طنز تلخ به خود میگیرد که  بدانیم با رجوع به حافظه تاریخی احتمال انتخاب استاندار تورکمن نزدیک به صفر است ولی امیدواریم با تحقق این امر در دولت رئیسی اعتماد از دست رفته اهل سنت ترمیم گردد.

* فعال رسانه و مدیر کانال  تلگرامی ترکمن تی وی

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا