مطالب ویژه

آن سرو فتاده در خون

پایگاه تحلیلی خبری اولکامیز – احمد مراد پور :                                                اگرچه مرگ امری محتوم و جزیی ناگریز از زندگی ما انسانهاست معذالک مرگ برخی از آدمیان علاوه بر تاثیر روانی و اندوه سنگینی که بر جای می گذارد تاثیرات بسیار سنگین اجتماعی نیز به دنبال دارد.

دکتر غیادی چنین بار شخصیتی داشت . گویی به دنیا آمده بود تا بار رسالتی سنگین بر دوش کشد.

همه زندگی او سراسر مبارزه ، امید و درد بود ، گذشته ملت خویش را به خوبی می شناخت به همان میزان بلکه بیشتر موجاموج عشق و علاقه ای افراطی به این آب و خاک داشت ، حضور در خاک جرگلان را سالها پیش می توانست که خاتمه داده به زادگاه خویش بازگردد، میان دوستان دوران کودکی ، جوانی ، میان خویشان خویش اما ماند تا بیاراید انچه در پی آن بود .

حضور او در جرگلان غنیمتی بود برای مردمانی که نه فقط درد درمان پزشکی که هزاران درد بر جان داشتند.

او برای من اسطوره ای بی بدیل بود ، فرزند قیات خان ، مردی از نسل مردان، همه حیات او به مبارزه تمام گشت. از هنگامه جوانی تا مبارزه مدنی در دشت جرگلان با فقری که در جان مردم تنیده بود.

هنگامی که در تهران به ملاقات آمد تا علیه آن هتاک مردی که مهتران و عاشقان اسب ترکمن را به ناسزا و تهمت گرفته بود اقامه دعوی کند او را بی باک ترین و شریف ترین انسان ها شناختم .

او رهبری شایسته برای اپوزیسیون صنعت اسب ایران بود ، قدرت ترغیب و تجمیع اسب داران و صاحبان باشگاه های اسب آنچنان بود که به فراخوان او در هر نقطه ایران گرد هم می آمدند بی منت و آماده به گوش و جان .

مرگ او نیز به مانند همه زندگی اش بر سر آرمان و عقیده بود، هنگامی که در اوج فزاینده کرونا با آن حجم بیمارانی که فقط دستان شفا بخش او را می جستند سهمیه واکسن برای پرسنل درمانگاه او در نظر گرفته نمی شود از قبول واکسن برای خود امتناع می نماید و اینچنین آگاهانه به استقبال مرگ می رود .
چنین است زندگی، حیات و مرگ مردان بزرگ.

اگر شهادت را جان باختن در دفاع از خاک و ناموس و دین بدانیم شهادت می دهم که همه زندگی او عین شهادت بود و مرگش فزونترین شهادت ها .

امروز به روز خاکسپاری او نه فقط پیکر بی جان او بلکه نماد مبارزه ، امید و هزاران آه و حسرت یک ملت به خاک می شود .
بدرود دوست من .

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا