اخبار

استاندار: گلستان قابلیت توسعه و قرارگرفتن جزو استان‌های برتر کشور را دارد

پایگاه خبری اولکامیز – استاندار گلستان با بیان اینکه این استان از لحاظ برخورداری از منابع و ظرفیت‌های خدادادی اکنون به لحاظ شاخص‌های توسعه جزو ۱۰ استان آخر کشور است گفت که این استان شمالی قابلیت توسعه و قرار گرفتن جزو استان‌های برتر را دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی محمد زنگانه روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از تیم نوجوانان والیبال شهرداری گنبدکاووس که موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر امسال کشور شد، اظهارداشت: باوجود ظرفیت‌های موجود در بخش‌های مختلف گلستان اما در سال‌های گذشته کمتر از این پتانسیل‌ها برای توسعه استان استفاده شده است.

وی افزود: گلستان در قالب یک برنامه چشم انداز کوتاه یا میان مدت و با همکاری و همراهی همه گروه‌های سیاسی، بخش خصوصی و مردم این قابلیت را دارد که در شاخص‌های توسعه یافتگی جزو استان‌های برتر کشور قرار گیرد و تحقق این موضوع آرزویی دست یافتنی است.

زنگانه با اشاره به کسب مقام نخست کشور توسط تیم والیبال نوجوانان شهرداری گنبدکاووس، اضافه کرد: همانگونه که نوجوانان ما موفق شدند به این افتخار دست یابند ما بزرگترها نیز می توانیم با یک کار تیمی و همدل و متحد باهم گلستان را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های آن جزو استان‌های برتر کشور در شاخص‌های توسعه یافتگی برسانیم.

استاندار گلستان همچنین با برشمردن نام برخی ورزشکاران گنبدی که در مسابقات مختلف ملی و بین المللی افتخار کسب کردند، گفت: وقتی پنج نفر از بازیکنان والیبال نشسته گنبد عضو تیم ملی هستند یا قرنجیک و نعمتی افتخار آفرینان این شهرستان در مسابقات پاراالمپیک و پاراآسیایی می‌شوند، سردار آزمون در فوتبال و فرهاد قائمی در والیبال و یا بهمن سالمی در والیبال ساحلی همگی از گنبد هستند، اینها مایه افتخار استان گلستان هستند.

وی افزود: استانداری گلستان و اداره کل ورزش و جوانان برای رفع کمبودها و مشکلات حوزه ورزش گنبدکاووس و تعمیر سالن المپیک آن تا سقف ۲۰ میلیارد ریال مساعدت خواهند کرد که بخشی از آن از اعتبارات امسال و بخشی دیگر از اعتبارات سال آینده اختصاص خواهد یافت.

زنگانه با قدردانی از دست اندرکاران حمایت کننده از رشته والیبال در گنبدکاووس اضافه کرد: در سفر پیش روی رییس جمهور به گلستان نیز برای تکمیل خانه والیبال گنبدکاووس بودجه خوبی پیش بینی شده که توسط آیت الله رییسی اعلام خواهد شد.

تیم والیبال نوجوانان شهرداری گنبدکاووس چندی قبل با ۹ برد متوالی مقابل پیکان، شهداب یزد، پاس گرگان، هورسان رامسر، فولاد سیرجان، آذرباتری ارومیه، شهرداری ورامین، لبنیات هراز آمل و سایپا تهران موفق به کسب مقام قهرمانی لیگ برتر سال ۱۴۰۰ شده بود.

گلستان قابلیت توسعه و قرارگرفتن جزو استان‌های برتر کشور را دارد

همچنین فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین مراسم گفت که کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر کشور توسط نوجوانان والیبال این شهرستان که کار بزرگی بود، مایه افتخار مردم گلستان است.

عبدالقدیر کریمی با اشاره به ظرفیت‌های گنبدکاووس در بخش‌های مختلف از جمله ورزش افزود: والیبال و سوارکاری از رشته‌های پرطرفدار در بین مردم این شهرستان است ضمن اینکه افزون بر ۵۰ درصد مدال‌های کسب شده توسط ورزشکاران گلستان در رشته‌های انفرادی و تیمی و در مسابقات ملی و بین المللی متعلق به ورزشکاران گنبدکاووس است.

وی اضافه کرد: اقوام مختلف اعم از شیعه و اهل سنت ساکن در گنبدکاووس سال‌هاست که در کمال وحدت و برادری زندگی مسالمت آمیزی دارند و این بزرگترین سرمایه شهرستان است.

شهردار گنبدکاووس نیز دراین مراسم با تبریک موفیقت تیم والیبال نوجوانان شهرداری در مسابقات لیگ برتر امسال گفت: علاوه بر والیبال، شهرداری و شورای شهر از تیم لیگ برتری والیبال نشسته این شهرستان و سایر رشته‌های ورزشی و ورزشکاران نیز درحد توان حمایت می‌کنند که این حمایت‌ها انشاالله با تشکیل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بیشتر خواهد شد.

سیدعلی اصغر موسوی افزود: شهر گنبدکاووس دارای پیشینه غنی تمدنی و فرهنگی و هنری است و در قرن سه و چهار هجری قمری این شهرستان (جرجان) فرهیختگان و مشاهیر زیادی داشته که ۳۰۰ نفر آنها پسوند جرجانی داشتند و شهرداری تلاش دارد با معرفی و برجسته کردن مشاهیر خود در مسیر رونق، پیشرفت و توسعه گام بردارد.

همچنین مدیرعامل سباشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری گنبدکاووس نیز دراین مراسم گفت که این باشگاه از چهار سال پیش تاکنون که فعالیت خود را اغاز کرد درمجموع ۲۵۰ میلیارد ریال برای رشته ورزشی والیبال هزینه کرده است و موفقیت های خوبی نیز در مسابقات لیگ برتر به دست آورد.

جمال الدین واحدی افزود: درصورتی که سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری تشکیل شود و بتوانیم ۸۰ درصد بازیکنان بومی گنبدکاووس را که هم اکنون در تیم‌های مختلف مشغول بازی هستند را جذب کنیم کسب مقام قهرمانی در مسابقات والیبال بزرگسالان دور از انتظار نخواهد بود.

وی همچنین از استاندار گلستان خواست تا برای تشکیل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گنبد، رفع کمبودهای سالن المپیک این شهر و جذب اسپناسر مالی در کنار شهرداری برای حمایت از ورزش این شهرستان مساعدت کند.

شهرستان گنبدکاووس ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دارد.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا