یادداشت

دیدگاه جبار ایری در باره انتخابات ۱۴۰۰

پایگاه خبری اولکامیز- جبار ایری فرماندار پیشین آق قلا در پاسخ به سئوال اولکامیز در باره بایدها و نبایدهای انتخابات پرشور یادداشت زیر را ارسال نمود که در پی می آید: دمکراسی از صندوق های رای بیرون می آید. بهترین مزیت در جمهوری اسلامی همین صندوق های رای هستند که سرنوشت ملت را در رده های مختلف از جمله شوراهای شهر و روستا، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و ریاست جمهوری که هرچهارسال یکبار برگذار میگردد.

امسال در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم که بعد از رهبری در دومین جایگاه و بالاترین قوه اجرایی و حافظ و مسئول اجرای قانون اساسی میباشدکه حق نظارت و تذکر به سایر قوا را نیز دارد.

تاکنون از بدو انقلاب مردم ایران خاصه اهل سنت و ترکمن صحرا بصورت گسترده و پرشور در تمامی انتخابات حضوری فعال و پرشور داشته اندکه بعضا در انتخابات ملی و سراسری تعیین کننده و اثرگذار نیز بوده اند.

حضور تمامی سلایق خاصه اقوام انتظاراتی نیز در پی دارد که توجه به آن میتواند ضامن حضور پرشور مردم گردد.

خاستگاه رای در بین اقوام خاصه اهل سنت به یک جریان فکری تعلق خاطر داشته و کفه آن را سنگین تر نموده است اما در آخرین انتخابات به دلیل برآورده نشدن انتظارات و خواستها این نگاه با علامت سئوال روبرو گردیده و به غیر از فعالین سیاسی و انتخاباتی، مردم عادی نیز این سئوال را مطرح می نمایند که چه کسی و یا چه نگاهی نسبت به برآورده ساختن خواستهای حداقلی مردم در مقام اجرایی پاسخگو خواهد بود نسبت به تامین معیشت و رفاه حداقلی مردم برنامه مدون و اجرایی نشان خواهدداد .

امید است بزرگان و پیشگامان فعال عرصه انتخابات بادیدی باز به این مهم پرداخته و انجام انتخاباتی پرشور را بنا بر خواسته مقام معظم رهبری رقم زنند.

به امید ایرانی آزاد و آباد، حق یارتان باد

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا