ورزشی

بگذارید چشمه جوشان و زلال والیبال ترکمن صحرا جاری شود

پایگاه خبری اولکامیز-  شیرمحمد شیروانی ، خبرنگار :

در این مطلب خدای نکرده قصد جسارت بر شخصیتی را ندارم یا همانند دلیران تنگستانی که نانوا آرد نداشت یقه خمیر گیر را گرفتند دنبال مقصر نیز نیستیم.

اما می خواهم از سخت کوشی، صبوری و بلند پروازی نسل دهه ۶۰ با زنده یاد نوری آزمون را اسکن کنم. از پشتوانه عظیمی که با جسارت و شهامت و ریسک پذیری افرادی همچون حاج نور قلی نیازی، استاد هاشمی، مرحوم نوری آزمون و استاد مهمیانی و جلیل شعار، با دست های پینه بسته ایجاد شد.

والیبال ترکمن صحرا از دیر باز با مشکل امکانات و کمبود منابع مالی مواجه بود. اما به واسطه عشق به والیبال که در تپش قلب های نازنین مشتاقان به کرات احساس میشد، مردانی از جنس تعصب و غیرت یادگاری بر نسلهای آینده به ارث گذاشتند که والیبال رشته اول این دیار شد.

در این بین مرد خشک و دیسیپلین زده ای به نام نوری آزمون با پشتوانه مدیریتی حاج آقا نیازی، چند توسن را در مشت خود گرفت و آنقدر بر آنها شلاق زد که بازیکنان دهه ۶۰ همچون فولاد آبدیده شدند.

افتخارات بازیکنانی که سکوی اول مسابقات والیبال کشوری را به مردم ترکمن صحرا کادو دادند، وصف نشدنی است که با نگارش نمی شود آنرا بیان کرد اما بعد از بازنشستگی سرداران والیبال صحرا ، باریکه چشمه جوشان با رو نمایی از نسلهای بعدی در جریان بود.

با روی کار آمدن شهرداری گنبد در ساپورت ورزش اول این منطقه در سال ۹۷، احد ارمشی سکاندار هدایت این تیم شد و با فضا دادن به جوانانی همچون رمضان صحبتی، احسان دانش دوست و آرمان صالحی ،بستر مناسبی را برای چهره شدن آیندگان به راه انداخت ولی صد افسوس که برای خود احد فرصت ندادند تا برنامه های خود را پیاده بکند.

در سال ۹۸ عظیم جزیده به عنوان مربی گنبد انتخاب شد که شاکله تیم را با غیر بومی ها محکم کرد. تیم جزیده در این سال راضی کننده نبود اگر چه ورود ویروس کرونا تمام جامعه منجمله مسابقات والیبال را تحت الشعاع خود قرار داد .

سال ۹۹ سال به ثمر نشستن تکیه بر جوانان ترکمن صحرا بود. بازیکنان بومی با دنیایی از انگیزه و غیرت و نشاط که بیرحمانه خیلی از تیمها را سلاخی کردند تیم عظیم جزیده در نیم فصل دوم همین سال به یکباره آسانسوری عمل کرد و تا پله پنجم خود را بالا کشید ولی دوباره جزیده را کنار زدند.

 

حالا آیندگانی در صف اول قرار دارند که تشنه فضا هستند تا دیده شوند. آیندگانی همچون آرمین حلیمی با ۲ متر قد در منطقه دریافت قدرتی که در اردوی تیم ملی جوانان قرار داشت و در تیمهای ترکیه ای نیز توپ زده، محمد رضا مخمی با ۱/۹۵که بلند زن است و سال قبل در تیم شهرداری عضویت داشت و با همین تیم قرار داد ۲ ساله دارد و اکنون مورد بی مهری قرار گرفته است. پیمان دانش دوست چپ دست با ۲ متر قد در منطقه پشت خط که کارائی باور نکردنی دارد .

اکنون مربی تیم گنبد آقای طاهر قره داشلی ،با اعتماد به این جوانان میتواند پشتوانه سازی گسترده ای را برای والیبال دشت گلن اوجاها پیاده بکند…. یا حق

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا