اجتماعی

تلنگری بر انتخابات شورای بخش داشلی برون

پایگاه خبری اولکامیز- انتخابات داخلی شورای بخش داشلی برون شهرستان گنبدکاووس امروز هشتم شهریور ۱۴۰۰ در بخشداری بخش داشلی برون مستقر در شهر اینچه برون برگزار گردید.

گویا دو ائتلاف برای تصدی شورای بخش مرزی و محروم داشلی برون رقابت کردند. از ائتلاف پیروز ۴ نفر و از ائتلاف رقیب یا بازنده ۱ نفر در شورای ۵ نفره بخش حضور یافتند.

متاسفانه لیدر اعضای اکثریت بدون دعوت از اقلیت ( یک نفر ) چهار نفری جلسه را تشکیل و مسئولیتها را بین خود تقسیم کرده اند!!

در این باره ذکر چند نکته از باب دلسوزی و خبرخواهی ضرورت دارد :

۱- بسیار درد آور است در گام اول اختلافات تشدید شود عدم تحمل رقیب اقلیت در شورا باعث تنش و عدم کارآیی شورا را به دنبال خواهد داشت ، هر چند شورای بخش با قوانین ناقص و کج دار مریز عملا کارآیی ندارد.

۲- بخشدار داشلی برون به عنوان مسئول سیاسی منطقه و بانی اولین جلسه شورای بخش ملزم به دعوت از تمامی اعضاست در غیر اینصورت میتواند جلسه را به تاریخ بعد موکول کند هر چند پراکندگی روستاها و دوری مسافت باعث به تعویق افتادن جلسه خواهدشد.

۳- تحمل یک نفر اقلیت موضوع را در گام نخست حساس خواهد کرد . بخشدار محترم بابایی نژاد قطعا در این خصوص ورود نماید اهمال صورت گرفته از جانب هر کدام باشد نیاز به برخورد قانونی دارد. فرد اقلیت هم فرزند همان منطقه و چه بسا منتخب نمایندگان شوراها می باشد.

۴- فرد اقلیت شورای بخش داشلی برون فردی آکادمیک و باتجربه و بسیار در عرصه اجتماعی و رسانه مجازی فعال است در حاشیه گذاشتن چنین جوان پویا و پرانرژی قطعا به رشد منطقه آسیب جدی خواهد زد. همکاران وی از پتانسیل ایشان استفاده بهینه نمایند.

۵- اولویت شورا تفاهم و تعامل حتی با مخالفین است کما اینکه اصول اولیه کار شورایی در وهله اول رعایت نشود مشکلات آنان دو چندان خواهد بود . بخشدار مرزی داشلی برون و معاونت سیاسی فرمانداری ویژه گنبد ضمن ورود به این قضیه ازشکاف بیشتر اختلافات جلوگیری نمایند.

با آرزوی توفیق به تمامی اعضای دوره ششم شورای بخش داشلی برون

آنا محمد بیات – هشتم شهریور ۱۴۰۰

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا