مطالب ویژه

جهانگیری: مکلفیم از ظرفیت اهل سنت در مدیریت استفاده کنیم

به گزارش اولکامیز به نقل از ایرنا ، معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر ضرورت فراهم شدن زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت که برگزاری انتخابات پرشور، بهترین ساز و کار نمایش اقتدار ملی و دفع خطرات بین المللی و جهانی است.

اسحاق جهانگیری عصر روز شنبه در نشست با نخبگان گلستان اظهار داشت: علاوه بر آن، انتخابات پرشور با مشارکت زیاد توطئه های دشمنان برای وارد کردن آسیب به کشور را نقش بر آب خواهد کرد.

وی بیان کرد: بخشی از زمینه سازی برای برگزاری انتخابات پرشور بر عهده حکومت و نهادهای دولتی و بخش دیگر بر عهده نخبگان است که اگر برنامه منسجمی برای آن تدوین شود مردم وارد صحنه شده و اقتدار ایران بار دیگر به جهانیان ثابت خواهد شد.

وی به خدمات دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت که با وجود مشکلات فراوان دولت از جمله تحریم، اقدامات موثر و فراوانی در این ۲ دوره انجام شد.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: تلاش کردم تا جایی‌که میتوانم برای حل مشکلات مردم موثر باشم و این مسیر را همچنان ادامه خواهم داد.

وی با اشاره به این که برجام یک سند معتبر است افزود: آمریکا از برجام خارج شد و تحریم علیه ایران را بیشتر کرد اما ما در یکسال اخیر کاری نکرده و بر مبنای برجام تعهدات خود را کنار گذاشتیم.

جهانگیری گفت: با تدبیر، درایت، هوشمندی و نیز براساس سه اصل عزت، حکمت و مصالحت مورد تاکید مقام معظم رهبری، از مشکلات پیش‌رو عبور خواهیم کرد.

وی با تحسین استقامت چند سال اخیر ملت ایران در برابر دشمنان گفت: تاب آوری ملت ایران در تاریخ بی سابقه بود و با تحمل و صبوری آمریکایی ها را به نقطه ای رساندند که جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق این کشور به عنوان یک فرد ضد ایران اعتراف کرد برنامه آمریکا علیه ایران شکست خورده است.

وی با اشاره به مقاومت ایران در برابر دشمنان گفت: در داخل و خارج از کشور تلاش می شود مشکلات کشور را برای ملت ایران بزرگ جلوه دهند ولی آن ها نسبت به توانمندی ملت و دولت ایران مرتکب اشتباه بزرگ شده اند.

وی خطاب به کسانی که می گویند اقدامی از سوی مدیران کنونی کشور صورت نگرفته است، افزود: در این شرایط سخت اگر مسیر پیشرفت کشور نسبت به دولت های قبل بیشتر نبوده، کمتر هم نیست.

وی به ظرفیت های گلستان اشاره کرد و گفت: تاکنون دولت برای حل مساله خلیج گرگان، ایجاد طرح گردشگری آشوراده و تسریع در تصویب منطقه آزاد تجاری اینچه برون پیگیر بوده و از این پس هم با جدیت اقدام خواهد کرد.

جهانگیری با بیان که سعی دولت استفاده از ظرفیت همه اقوام در مدیریت کشور است، افزود: مکلفیم از ظرفیت اهل سنت که همواره در کنار انقلاب بودند در مدیریت استفاده کنیم.

معاون اول رییس جمهوری در پاسخ به سوال یکی از نخبگان گلستان که با عزل مناف هاشمی استاندار سابق به توسعه استان آسیب وارد شد گفت: رفاقت من با ایشان  زیاد بود اما جایی که پای مصلحت مردم در میان است هیچ وقت رفاقت برای من تاثیر ندارد.

وی افزود: آقای هاشمی در مدیریت فوق العاده است ولی مدیری که مسوولیتی را برعهده می گیرد باید خود را وقف مردم کند.

معاون اول رییس جمهوری گفت: ممکن است مدیری به سفری برود و اتفاقی بیفتد اما زمانی که حادثه ای رخ دهد و او به سفر برود شایستگی حضور در مسوولیت را ندارد.

سفر غیرمنتظره سیدمناف هاشمی استاندار وقت گلستان به خارج از کشور و مخفی کردن آن از مسوولان محلی و افکار عمومی در شرایطی که سیل سال ۹۸ منطقه را فرا گرفته بود، زمینه ساز بروز اعتراضات فراوانی شد که در نتیجه آن و بالا گرفتن موج نارضایتی ها، معاون اول رییس جمهوری در سفر به گرگان هاشمی را برکنار کرد.

واگذاری مجموعه های سوارکاری گنبدکاووس و آق قلا به صورت درازمدت به استان، تخصیص اعتبار ۶۰ میلیارد ریالی برای تکمیل تالار گرگان، تکمیل نگارخانه تالار فخر الدین اسعد گرگانی با اختصاص ۵۰ میلیارد ریال، توجه به تکمیل سالن های فرهنگی هنری نیمه کاره در شهرستان‌ها، توجه به زیر ساخت جذب سرمایه گذاران در حوزه های مختلف، استفاده از ظرفیت اقوام اهل سنت در مدیریت و برابر سازی اعتبار بخش جوانان و ورزش از جمله مسایل و مشکلات طرح شده ۹ نخبه ورزشی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و سیاسی گلستان در این جلسه بود.

جهانگیری به همراه اسلامی وزیر راه و شهرسازی و شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تعدادی از معاونان وزرا صبح امروز برای افتتاح چند طرح و حضور در نشست اقتصادی مقاومتی و نخبگان به گلستان سفر کرده بود .

*تیتر از اولکامیز است.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا