اخبار

خسارت طوفان ۱۲۹ کیلومتری در گلستان

به گزارش  ایرنا وزش باد صبح امروز پنجشنبه با سرعت ۱۲۹ کیلومتر بر ساعت علاوه بر قطع برق برخی مناطق شهری، موجب سقوط درختان، تابلوهای شهری و آسیب به تاسیسات شهری در گلستان شد.

هر چند کارکنان خدمات شهری. مشغول رفت و روب خیابان های گرگان هستند اما تعداد درختان سقوط کرده در شهر زیاد است و در نتیجه طوفان چند ساعته تابلوهای شهری و راهنمایی و رانندگی زیادی نیز آسیب دید .

بر پایه همین گزارش در دیگر مناطق گلستان نیز خسارت های ناشی از طوفان مانند سقوط پل هوایی مشاهده شده است.

تند باد شدید صبح امروز که از غرب گلستان آغاز شده بود حدود ۷۰ درخت را در حاشیه محورهای ارتباطی استان از غرب تا شهرستان علی آباد شکست.

در این پیوند معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به باز بودن تردد در جاده های استان گفت: بیشتر این درختان در حاشیه جاده ارتباطی بزرگراه بندرگز تا جنگل قرق گرگان و همچنین در جاده قدیم کردکوی – گرگان شکست.

غلامرضا بیکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: نیروهای راهداری که از روز قبل در آماده باش بوده اند، اکنون در حال جمع آوری درختان شکسته شده هستند تا در تردد خودروها اختلال ایجاد نشود.

وی همچنین به بارش برف در جاده‌های ارتباطی به ویژه مناطق کوهستانی و جنگلی گلستان از صبح امروز اشاره کرد و گفت: در نتیجه این بارش‌ها راه ارتباطی بخش زیادی از جاده کوهستانی استان بسته است‌.

شرکت آب و فاضلاب گلستان هم در اطلاعیه‌ای با توجه به کاهش ۱۶ درجه ای دما و بروز یخبندان از مشترکان خواست نسبت به عایق بندی کنتورها کنترل آن به ویژه در مناطق کوهستانی اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان نیز گفت: سرعت لحظه‌ای وزش باد صبح امروز ۱۲۹ کیلومتر در ساعت بود.

سیدرضا قادری بیان کرد: برخی از منازل از ناحیه سقف دچار خسارت شدند که تیم‌های کارشناسی و ارزیابی برای برآورد خسارت به مناطق مختلف استان اعزام شدند.

وی ادامه داد: شکسته شدن تعدادی از درختان درداخل شهرها و جاده ها، افتادن تابلوهای تبلیغاتی در جاده‌های گلستان بخش دیگری از خسارت های وارد ناشی از تندباد صبح امروز بود.

وی یادآور شد: این تندباد خساراتی به ابنیه برق، وارد کرده که در نتیجه آن برق برخی مناطق گلستان قطع شد.

پیشتر داداشی مدیرکل هواشناسی گلستان به ایرنا اعلام کرده بود: با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی از عصر و شب از چهارشنبه شب بارش باران در استان پیش بینی می‌شود که وزش باد شدید و بارش‌ در ارتفاعات به صورت ریزش برف است.

www..ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا