تورکمن صحرا

خوجه دردی آخوند غراوی

با روحانیون و قاریان ترکمن صحرا در رمضان 1400 / بخش 31

پایگاه خبری اولکامیز- مهندس آرتیق گرگانلی دوجی از روستای خوجه گلدی مرواه تپه و  یکی از همراهان اولکامیز مطلبی در وصف استاد خوجه دردی آخوند غراوی امام جمعه فقید شهرستان مراوه تپه نوشته است که در ذیل می خوانید :

شایسته است در این لحظات پایانی ماه پر خیر و برکت رمضان که روز معلم و شب قدر را پشت سر گذاشته ایم یادی کنیم از معلم قران شهرستان ، مرحوم حاج خوجه دوردی اخوند غراوی فر.

معلمی که بیش از نیم قرن با هدایت و رهبری خودشان ،در حوزه علمیه خودشان چندین معلم را تحویل جامعه اسلامی شهرستان و استان نموده اند .

معلم فرزانه ما ،یادش بخیر .

اخرین شب ختم قران مسجد نورانی شهرستان مصادف میشد با شب قدر، تمامی عاشقان به عشق خدا و پیامبر و به عشق معلم پیر خودشان رهسپار شهر مراوه میشدند تا در این مجلس نورانی و پرفیض شب اخر ختم قران شرکت نمایند و در ثواب و سفره پهن شده پدر و معلم معنوی شهرستان شرکت و سهیم باشند.

یادش بخیر با دعای خیرشان در اخر مجلس ،همه را به راه راست هدایت میکردند و مردم را به یکدلی ،برادری و اطاعت از نطام و رهبری دعوت میکردند .

حاج آخوند در تمامی دعاهای خودشان به قدر دانستن نعمت.(سلامتی.امنیت،ازادگی،)مردم را تشویق و هدایت میکردند .

معلمی که نزدیک به هفت دهه  هدایت و رهبری مدبرانه خودشان برای ابادانی و پیشرفت شهر با کمک مردم و دولت استین بالا میزدند .

عالمی که با هدایت خودشان شهر مراوه را همیشه در خط نظام و رهبری حرکت می دادند.

روحانی ترکمن که با امدن ویروس منحوس کرونا که باعث دوری مردم از مساجد و حوزه شده بودند،طاغت دوری و چشم دیدن این فاصله خیلی بر خود سخت  گرفت ودر این دوری و فاصله و خلوت خودش در شبی از سال ۱۳۹۹دار فانی را وداع گفتند ومردم متدین و انقلابی را با حیرت و اندوهی بزرگ تنها گذاشتند .

معلمی وارسته که با عشق و اخلاص و با وجود کهولت سن بر سر منبر حاضر میشدند و بر شاگردان و مریدان و همشهریان خودش سخنرانی میکردند .

برخود میگویم و باورش نیز سخت میباشد امسال مسجد ما باید به نبود معلم خود عادت کند، منبر ما باید قبول کند معلم پیر و فرزانه ما دیگر بر روی آن نخواهد نشست تا مردم را دگر بار با سخنرانی دلنشین خودش هدایت فرماید.

عیدگاه ما باید بپذیرد دگر معلم ما در انحا حضور نخواهد داشت .

آیا باور کنیم معلمی باتجربه که همه را مجذوب خودش کرده بود دیگر در جمع ما نخواهد بود.

در این لحظات عزیز و پر برکت که با چهره نورانی خودشان در تمام مراسم شب اخر ختم قران روستاها حضور پیدا میکردند .

امسال باید قبول کنیم که دیگر معلم ما در بین ما نیست.

باور نبود استاد چنان سنگین میباشدکه بر خود واجب دانستم ،هفته معلم را به روح ملکوتی معلم سفر کرده خودمان تبریک عرض نمایم.

معلمی که یار یاور رهبری بودند در سطح شهرستان.

شخصیتی که با وجود نام گذاری حوزه علمیه شهرستان بنام حوزه علمیه (نورانی) باز هم به خاطر ارادت و تعلق خاطر به این معلم معنوی آن را  به اسم مسجد خوجه اخوند نام میبرند .

معلمی معنوی شهرستان که این ویروس منحوس کرونا باعث وداع چندین نفر از عزیزان و همشهریان خودمان در سال ۱۳۹۹شده بودند باعث فاصله بین معلم معنویی شهرستان و مردم نیز شده بود و سر اخر نیز در خلوت و تنهایی مریدان خود را تنها گذاشتند و به دیار باقی شتافتند.

معلمی دینی و معنوی که ما تازه میفهمیم این دوری از مسجد و مردم موجب افسردگی و فشار روحی و روانی زیادی بر جسم و روان این استاد و معلم گذاشته بودند.

در این شبهای عزیز که این حقیر بیاد این پدر و معلم معنوی شهرستان که شب ۲۷ماه مبارک رمضان ،مصادف بود با شب اخر ختم قران مسجد مرحوم خوجه اخوند یادی از استاد نموده و دراین شب مبارک بیاد این عزیز و دیگر عزیزان سفر کرده به برکت دعاهای که این معلم در حق ما کرده بودند.

ما نیز دست به دعا میشویم و در حق این معلم معنوی و دیگر عزیزان سفر کرده امت پیامبر اسلام دعای خیر میکنیم .

باشد که مکان ابدی این عزیزان در بهشت و جنت فردوس خداوند باشند و ما نیز به برکت قدوم و کارهای این معلم عالیقدر و استفاده از رهنمونهای این استاد و معلم عالیقدر در هدایت و پیشرفت شهرمان با اطاعت از نائب و برگزیده خودشان الحاج یوسف اخوند غراوی وظیفه شرعی و انقلابی خودمان را انجام نماییم .

معلمی که درنبود خودشان نیز با انتخاب مدبرانه خودشان یکی از شاگردان خوب و مخلص خوشان را بر هدایت مردم بر جای گذاشتند که اطاعت و پیروی از امام جمعه شهرستان بی شک اطاعت از معلم و پدر معنوی شهرستان میباشد.

باشد که با همراهی این عالم و امام جمعه شهرستان استاد یوسف اخوندغراوی بتوانیم مثل قبل در پیشرفت و ابادانی شهر خودمان سهیم باشیم و از یادگار پدر معنوی و نمونه شهرستان و از راهنمایی و فرمایشات و دستورات این استاد نیز همچون پدر معنویی شهرستان اطاعت و میروی نماییم.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا