تورکمن صحرا

در سوگ نسین نیازی کارآفرین جوان ترکمن

پایگاه خبری اولکامیز- الف – نسین نیازی فرزند شهردار پیشین گنبد در حالیکه هنوز ۹ ماه از فوت پدرش نگذشته بود شامگاه پنج شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۰  دعوت حق را لبیک گفت. وی در منزل پدری در شهر گنبد در حالیکه به همراه مادر و خواهرش در حال صرف غذای سنتی ترکمنی ( چکدرمه ) بود دچار عارضه ای نامعلوم شد و سپس  توسط دوست و همکارش امید کوکبی به بیمارستان مطهری گنبد منتقل گردید.

برخی دلیل فوت فرزند و همسر شهردار نیازی  را  نوعی مسمومیت غذایی می پندارند ولی هنوز علت دقیق فوت بصورت رسمی اعلام نشده است.

همسر شهردار نیز در این واقعه جان به جان آفرین گفت ولی دخترش  خوشبختانه جان سالم به در برد.‌

نسین چهار دهه و اندی در این کاروانسرای دو در زیست اگر چه حیاتش کوتاه بود ولی درخت عمرش پرثمر دیده میشود . از دانشگاه بجنورد مهندسی ساختمان را دریافت کرد. زیر دست پدر  مهندس و کار آفرین خود سالها کار کرد و آبدیده شد و هنر مدیریت را از وی آموخت. بدین سان پس از وفات پدرش عملا مدیریت شرکت بانیار پروفیل گنبد را بر عهده گرفت‌. از  وی چهار فرزند بیادگار مانده است.

ب – پس از درگذشت نسین نیازی نامش برایم بدیع و جالب توجه به نظر  آمد به همین سبب از مطلعین پرس و جو کردم.

عبدالرحیم انگیزه عضو دوره اول شورای شهر گنبد و یکی از همکاران شهردار نیازی در این باره در پاسخ به سئوالم گفت :

مهندس آنامحمد نیازی شهردار پیشین گنبد تحصیلکرده دانشگاههای ترکیه بود و چون به آثار عزیز نسین نویسنده معروف ترک علاقه و دلبستگی خاصی داشت نام فرزندش را نسین گذاشت.

استاد  آنا دردی عنصری در پاسخ به این سئوال که آیا نسین واژه ای فارسی است یا ترکی و اساسا معنایش چیست گفت :

این کلمه فکر نمی کنم فارسی باشد. در فرهنگ ترکی هم چنین کلمه ای نیامده است. اما این کلمه تخلص ادبی طنزپرداز مشهور ترکیه ای عزیز نسین است. اسم اصلی او (مهمت نصرت )  بوده و وی تخلص نسین را انتخاب می کند.

این محقق ترکمن افزود: فکر می کنم این نام ترکیبی از دو جز : ne + sin است به معنی تو چیستی ؟

بعید نیست ساخت ذهن خلاق طنزپرداز عزیز نسین باشد.

وی اضافه کرد: مهندس نیازی هم چون تحصیلکرده ترکیه است شاید از اسم عزیز نسین وام گرفته باشد.

ج – نماز جنازه نسین نیازی و مادر عزیزش ساعت ۱۴ به وقت رسمی شنبه هفتم فروردین سال جاری در مسجد طلابی برگزار می شود و پس از آن در آرامگاه آق قایا تدفین خواهند شد. روحشان شاد باد.

لطیف ایزدی

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا