تورکمن صحرا

دانشجوی مراوه ای که با لباس ترکمنی از پایان نامه اش دفاع کرد

پایگاه خبری اولکامیز-  مهندس آرتیق گرگانلی دوجی یکی از جوانان فعال در مرواه تپه است.  وی در دهمین روز  فروردین ماه سال ۱۳۶۱ در روستای خوجه گلدی از توابع بخش مرکزی شهرستان مراوه تپه چشم به جهان گشود.

او که در زمینه های مختلف فرهنگی ، ورزشی، اجتماعی فعالیت می کند با همت و پشتکار فراوان توانست در علم  و تخصیل تبر موفق شود و استعداد و توانمندی اش را به منصه ظهور برساند.

چندی پیش مهندس آرتیق گرگانلی ، کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه دولتی گنبد گذراند. وی در روز دفاعیه کاری بدیع و خلاقانه انجام داد . با پوشیدن لباس اصیل و تاریخی ترکمنی(دون،تلپک) که میراث تاریخی قوم ترکمن میباشد و متاسفانه در حال حاضر فراموشی است در دانشگاه حضور یافت.

آرتیق با پوشش لباس سنتی به دفاع از مقاله خود  تحت عنوان ( بررسی اثر سیلاب ۹۷ بر سطح آب های زیرزمینی دشت گرگان ) پرداخت و ضمن دفاع از پایان نامه با پوشیدن لباس اصیل ترکمنی ،میراث ماندگار ترکمن را به نمایش گذاشت،

مهندس آرتیق گرگانلی دوجی که یکی از همراهان اولکامیز در مرواه تپه می باشد در این باره گفت : از جوانان و ورزشکاران و دانشجویان  می خواهم که با پوشیدن لباس اصیل قوم ریشه دار ترکمن در مراسمات رسمی و غیر رسمی فرهنگ قوم ترکمن را زنده نگه دارند و از تاریخ و اصالت خود نگهداری کنند.

WWW.ULKAMIZ.IR

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا