تورکمن صحرا

در باره انتخابات شورای شهر گنبد

پایگاه خبری اولکامیز- مجید گل چشمه : پس از اعلام نتیجه گروه ماصلاحات توپاری به نظر می رسد شکستی دیگر را به دنبال خواهد داشت.

انتخاب یک فرد به عنوان نماینده یا اعضای شورای شهر در انتخابات مانند یک هندوانه قاچ نشده است و ما نمی دانیم هنداونه قرمز و شیرین است یا سفید و کال.

بنده ملاک انتخاب افراد را نمی دانم اما فکر میکنم بر اساس موفقیت در پست و مسئولیت قبلی، سخنوری و داشتن برنامه خوب باشد.

ما نمی توانیم بگوییم اگر فردی در پست و مسئولیت قبلی خود موفق بوده به عنوان اعضای شورا شهر نیز موفق خواهد بود به طور مثال اگر فردی مدیر مدرسه موفقی بوده دلیل بر موفقیت در شورای شهر نیست اگر کارمند بانک موفقی بوده دلیل بر موفقیت در شورای شهر نیست یاحتی اگر کسی در شورای روستا موفق بوده دلیل بر موفقیت در شورای شهر نیست چون مسئولیت هاو وظایف شورای شهر به دلیل بزرگی و گستردگی شهر خیلی بیشتر است در شهر اقوام بیشتری حضور دارند وباید ارتباطات فرد و کارآمدی فرد بیشتر باشد یا حتی اگر فردی یک دوره در شورای شهر موفق بوده دلیل بر موفقیت در دوره بعد نیست چون امکان دارد در دوره بعد شرایط خاصی بوجود بیاید مانند دولت آقای روحانی که در دوره اول دولت نسبتا موفق و دارای ثبات نسبی بود اما دوره دوم به دلیل روی کارآمدن ترامپ و اعمال تحریم های ظالمانه دولت موفقی نبود، حتی سخنوری فرد هم دلیل بر موفق بودن فرد نیست.

همانطور که میدانید آقای قاضی پور نماینده ادوار شهرستان ارومیه فرد سخنوری نیست و به صورت عادی و معمولی مشکلات شهرش را در مجلس بیان می کرد اما دیدید که نماینده موفقی بود و چند دوره نماینده شهرش بود، یا در مورد داشتن برنامه خوب هم ما نمی توانیم بگوییم اگر کسی برنامه خوبی دارد حتما میتواند آن را اجرا و عملی کند.

به قولی انتخاب ما ، انتخاب از روی شانس است

همانطور که در انتخابات مجلس دیدید یاشولی ها فردی که در دوره قبل انتخاب کرده بودند در این دوره انتخاب نکردند و اشتباه خود را تایید کردند.

در شهرهایی که همگی از یک قوم و مذهب هستند انتخاب ها بیشتر بر اساس دوستی با فرد، همسایگی بافرد و هم محل بودن با فرد اتفاق می افتد، اما در شهرستان گنبد که شهری چند قومی و چند طائفه ایی است انتخاب ها بیشتر قومی و طائفه ایی است .

با توجه به دلایلی که در بالا ذکرشد،چون ما در شورای شهر ۷ منتخب داریم علاوه بر ملاک هایی چون کارآمدی فرد، داشتن برنامه خوب و دیگرملاک ها می توانیم طائفه را نیز قرار بدهیم تا انتخاب های ما مقبولیت عام بیشتری داشته باشد.

باتوجه به شکست منتخبین یاشولی ها در ادوار گذشته که ملاک طائفه وجود نداشت بهتر بود ملاک طائفه به عنوان یکی از ملاک ها و معیار های انتخاب فرد نه تنها ملاک و نه ملاک اصلی بلکه به عنوان یکی از ملاک ها مورد توجه قرار می گرفت تا انتخاب ما مقبولیت عام بیشتری داشته باشد و مردم از آن بیشتر استقبال کنند.

به طور مثال از طوائف دارای جمعیت زیاد در شهر گنبد یک نماینده براساس کارآمدی وجود داشته باشد و از طوائف دارای جمعیت کم هم ممکن است یک دوره نماینده داشته باشند و یک دوره نداشته باشند بالاخره در هرکاری مخالف و منتقد وجود دارد ولی به نظر من مقبولیت عام را در نظر گرفتن بیشتر جوابگو خواهد بود.

در پایان این سخنان نظر شخصی بنده است و دلیل قطعی بر صحت و سقم آن نیست،

هدف من از این سخنان به اشتراک گذاشتن نظراتم با دوستان و سایت و کانال  اولکامیز است.

www.ulkamiz.ir

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا