یادداشت

در باره توافق ایران و چین

پایگاه  خبری تحلیلی اولکامیز – حاج حکیم گلدی زاده یکی از صاحبنطران مسائل سیاسی – اقتصادی منطقه در پاسخ به پرسش اولکامیز یادداشت ذیل را ارسال نمود که در پی می آید :

موضوع قرارداد ۲۵ساله ایران وچین پر حاشیه و جنجالی ظاهر شد دلیل آن عدم اطلاع و آگاهی نمایندگان مجلس وعموم مردم از محتوی آن می باشد

بالاخره هر کشوری در نوع حکومتداری تاکتیک و استراتژی خاص خود را دارد همانگونه که حاکمان ملل همگی در جهت منافع ملی کشور خود قدم بر می دارند.

مجموعه اقدامات دولت ایران نیز مستند به آزمون وخطاهای متعدد و تجربیات ارزنده در طول ۴۲ سال گذشته قطعا از این امر مستثنی نخواهد بود.

لازم به توضیح است دولتمردان نظام ایران کاملا مطلعند که نظام سوسیال کمونیستی چین عامل ارتقای اقتصادی و فناوری هیچ کشوری تا حالا در دنیا نبودند مصداقا همگی از نتیجه و برآیند قراداد کشور کامبوج و چین باخبر هستند که چیزی جز ورشکستگی و وارفتگی و واگذاری اکثریت منابع کشور کامبوج‌ به چین به ارمغان نداشت !!!

و از طرفی آگاهند که سالانه بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار مبادلات تجاری بین شرکت های چینی وامریکا صورت می گیرد در صورتی کل مبلغ قرارداد منعقده در طول ۲۵ سال فی مابین ایران وچین حدود ۴۰۰میلیارد دلار می باشد بنظر شما مخاطب محترم آیا چین کدام‌طرف معادله را در جهت منافع ملی خود اختیار خواهد نمود؟

لذا امیدوار هستیم که هر نوع قرارداد و پیمان عامل آشتی ایران عزیز با ملل دنیا ورفع موانع ومشکلات معیشتی واقتصادی را بهمراه داشته باشد .

البته از بیانات ریاست محترم جمهور و شخصیت های متنفذ نظام می شود استنباط نمود تقریبا پیچ های خطرناک را گذر کرده ایم وآینده درخشانی در انتظار ملت محبوب ایران وجود ‌دارد چون‌ مردم‌ تا به امروز آنچنان هماهنگ و همراه سیاستهای درست ویا نادرست حاکمیت بودند که دیگر تاب و تحمل غیر از آن‌ یقینا بر گرده ملت سنگینی خواهد نمود .

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا