ادبیات

ده سال نیست پانزده سال است

نظری در باره انجمن شعر و ادب ترکمنی میراث

پایگاه خبری اولکامیز- عطا محمد فروز : اخیرا آقای آنامحمد بیات طی یادداشتی در اولکامیز خطاب به منصور طبری به تاخیر ده ساله در برگزاری انتخابات انجمن ادبی میراث اعتراض کرده و خواستار توضیح نامبرده در این زمینه شده بودند به دلیل اینکه این حقیر به عنوان عضو فعال آن، منتقد مسیر  انجمن  بودم نکاتی چند به شرح ذیل جهت تنویر افکار خوانندگان به عرض می رسانم

۱_آخرین انتخابات در سال ۸۶ برگزار شده است  بنابراین حدود ۱۵ سال است که انتخاباتی برگزار نشده است نه ۱۰  سال. و از دو سال بعدهم که قرار بود انتخابات جدید برگزار شود همواره اعتراضات عمومی سال ۸۸ را بهانه ای برای لغو دوباره سه باره  و دائمی آن اعلام کردند.

۲_انجمن میراث در ابتدا مختص شاعران و نویسندگان ترکمن بود که تعدادشان حدود ۵۰ نفر بود ولی بعدها بخاطر مهندسی انتخابات داخلی برای حدود چهار برابر این تعداد از افراد عادی کارت عضویت صادر گردید.

۳_انجمن به تدریج تغییر کارکرد داد و از وظیفه اش در برگزاری نشست های ادبی به یک فعالیت فرهنگستانی روی آورد که نتیجه اش پیدایش خطی  به نام رسم الخط ترکمنی بود که باعث اعتراضات فراوانی شد.

۳_هیئت مدیره وقت عذر بسیاری از مخالفان وضعیت جدید من جمله این حقیر را خواست و ساعت شروع جلسه آن را در روز جمعه از ۹ به۱۱ تغییر داد لذا با تلاقی زمان جلسه با نماز جمعه معترضان به خط جدید عملا از جلسه محروم شدند.

۴_هیئت مدیره وقت در بسیاری از تحولات اجتماعی منطقه من جمله انتخابات های مجلس از عنوان انجمن میراث استفاده (سوء ) نمود وحتی با نام میراث در انتخابات جنجالی چهار دوره پیش با یکی از کاندیدا ها بیعت نمود.

با این تفاسیر و با درنظر داشت مسایل فوق الذکر اینکه این انجمن هنوز محمل قانونی برای فعالیت دارد یا نه از آن نوع سوالاتی است که به نظر می رسد پاسخ بدان بر برگزاری انتخابات داخلی ارجحیت دارد.

www.ulkamiz.ir

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا