اجتماعی

دیدار با مقامات انتظامی گنبد

پایگاه خبری اولکامیز – امان محمد خوجملی ، فعال رسانه : بعد از نوشتن یادداشت انتقادی ( استیصال مردم روستاها از دست سارقان ) یکی از مسئولان نیروی انتظامی طی تماس تلفنی با من خواستار حذف این مقاله کوتاه شد. من در پاسخ گفتم مقاله را حذف نمی کنم ولی اصلاحش می کنم. بعد او از من خواست به اتفاق اعضای شورا و دهیار روستای حالی آخوند با فرمانده پاسگاه باغلی مرامه دیداری داشته باشیم و مشکلات روستا را با رئیس پاسگاه در میان بگذاریم.

به درخواست ایشان با فرمانده پاسگاه باغلی مرامه دیدار کردیم ایشان هم ضمن پذیرایی بسیار گرم و دوستانه حرفهای اعضای شورا را شنیدند و رهنمودهای لازم را برای مبارزه سرقت و ناامنی ارائه دادند.

بعد از این دیدار دو باره از نیروی انتظامی گنبد تماس گرفته شد و خواستار ملافات با اعضای شورای روستا شدند تا مشکلات روستای حالی آخوند را از نزدیک مورد بررسی قرار دهند. دیروز چهارشنبه مورخ ۲۶/۸/۱۴۰۰ از ساعت نه تا ده ونیم این دیدار صورت گرفت.

ابتدا عظیم حاجی خوجملی رئیس شورای روستای حالی آخوند گزارش کوتاهی از مشکلات و سرقتهای صورت گرفته در طی ماههای اخیر را ارائه داد و خواستاری فعالیت بیشتر ماموران نیروی انتظامی شد. همچنین جهانگیر خوجملی عضو دیگر شورا و اسحاق خوجملی دهیار جدید روستا نیز نقطه و نظرات خود را بیان کردند.

سپس فرمانده نیروی انتظامی گنبد سرهنگ محمود علیفر و آقایان سرهنگ اسدی و سرهنگ خوری فرمانده پاسگاه باغلی مرامه نیز حضور داشتند صحبتهای خود را آغاز کردند. ابتدا از بنده گله کرد چرا بدون مشورت و سئوال و پرس جو از ما در خصوص سرقت و ناامنی مطلب می نویسید.

من هم در جواب گفتم : اگر ما انتقاد نکینم شما ما را دعوت نمی کنید و به ما چایی نمی دهید. بعد از این شوخی دوستانه، خودِ او نیز به شوخ طبعی و حُسن خُلق مشهور است بصورت مبسوط در مورد سرقت ناامنی صحبت کرد و گفت: نیروی انتظامی به تنهایی نمی تواند همه مشکلات را حل کند. نیروهای تحت امر وی وظایفشان را به خوبی انجام می دهند و سارقان و قاتلان و خلافکاران را دستگیر و تحویل دادگستری می دهند.

او از نارسایی قانون در زمینه ی مبارزه با سرقت گله کرد و گفت: گاهی سارقان با یک وثیقه ی چند میلیون تومانی آزاد می شوند و دست به سرقت دوباره و چند باره می زنند. یا جرایمی مانند سرقتهای زیر بیست میلیون تومان زندان ندارد مجازات سبکتری دارد.

او در ادامه گفت: مردم نسبت به پلیس دید مناسبی ندارند. او ضمن یادآوری یک مثال گفت: وقتی بچه ها شلوغ می کنند مردم برای ترساندن بچه هایشان می گویند : پلیس می آید شما را می برد. خب این برای ذهنیت کودکان تاثیر منفی می گذارد. این درحالی است که پلیس حافظ امنیت مردم است و این دیدگاه غلط باید اصلاح شود.

سرهنگ محمود علیفر در ادامه برای مبارزه با سرقت و ناامنی خواستار همکاری اعضای شورای روستاها و دهیاران و مردم شد و اضافه کرد اگر مردم نباشد نه تنها نیروی انتظامی حتی دولت هم نمی تواند مشکلات را حل کند.

او برای مبارزه با سرقت و ناامنی چند پیشنهاد را برای اعضای شورای روستای حالی آخوند ارائه کرد و گفت:                                                                                 اول درخیابانهای ورودی و خروجی روستا چند تا دوربین مدار بسته نصب کنید. اگر شبی سرقتی صورت گرفت ما افراد غریبه را بتوانیم شناسایی کنیم.                                  دوم خیابانها و کوچه های روستا را چراغانی کنید چون سارقان در مکانهای تاریک دست به سرقت می زنند.                                                                                    سوم : در شبهای بارندگی و سرد دزدی افزایش پیدا می کند. علتش هم این است در شبهای سرد و بارندگی افراد معمولا از خانه خارج نمی شوند. حیوانات در یک گوشه ای جمع می شوند و حرکت ندارند و فعالیت هشیاری سگهای نگهبان هم کم می شود. این امر سبب می شود سرقت در شبهای بارندگی افزایش یابد.

او در پایان دیدار یک و نیم ساعته شماره تلفن همراه خود را به همه تقدیم کرد و گفت: شما هر موقع کار داشته باشید با من تماس بگیرید و حتی نصف شب هم باشد با من تماس بگیرید و به تلفنهای شما جواب می دهم. از من هم خواست بیشتر دیدار داشته باشیم و از ملاقات با روزنامه نگاران استقبال می کنم.

وقتی از جلسه بیرون آمدم یکی از دوستان روزنامه نگار را دیدم وقتی گفتم سرهنگ علیفربا سخنان ملایم خود به یک فرمانده نظامی شباهت ندارد که اهل تحکم و دستور باشد. او بیشتر به یک شخصیت فرهنگی شباهت دارد. اودر جوابم گفت: شما می دانید سرهنگ علیفر اهل کجاست؟ گفتم نه. او گفت: سرهنگ علیفر اهل همدان است در شهر آنها دانشمند بزرگی بنام ابوعلی سینا خوابیده است شما تاثیر ابن سینا به همدانیها را فراموش نکنید. / کانال فردای آزاد

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا