اخبار

دیدار روحانیون ترکمن با ابراهیم رئیسی

پایگاه خبری اولکامیز- سلیمان هاشمی چهره سیاسی اصولگرا و  مسئول ستاد اقوام و مذاهب آیت الله رئیسی در استان گلستان در پاسخ به سئوال اولکامیز در باره دیدار روحانیون اهل سنت با آیت الله رئیسی گفت پنج شنبه  بیست خرداد به همراه جمعی از روحانیون و فعالین ترکمن صحرا و خراسان شمالی با آیت الله رئیسی در تهران دیدار کردیم. این دیدار در جهت حمایت از این کاندیدای ریاست جمهوری صورت گرفت.

هاشمی افزود : در این نشست صمیمی که از ساعت ۱۰ تا ظهر به طول انجامید از جامعه اهل سنت سراسر کشور و قومیت های ایران بودند.  از ترکمن های استان گلستان و خراسان شمالی در مجموع ۷۸ نفر به تهران عازم شدند .

رئیس ستاد اقوام و مذاهب زئیسی یادآور شد : برای این منظور با هواپیمای ماهان ابتدائا از  گرگان پرواز کردیم . مدتی در کرمانشاه توقف داشتیم و برخی از فعالین اهل سنت همراه شدند و سپس در فرودگاه سنندج نیر توقف کردیم و برادران کرد سوار هواپیما شدند و سرانجام به تهران رسیدیم.

وی افزود : این دیدار در راستای حمایت روحانیون ترکمن صحرا توسط اقوام و مذاهب استان گلستان و با همکاری دکتر شادمهر نماینده گنبد و مهندس ایری نماینده غرب گلستان صورت گرفت. لیست تعدادی از روحاینون را قربان محمد آخوند اونق داد و برخی هم آخوند رهبر لیست دادند و تعدادی را نیز خودمان دعوت کردیم. در این مراسم ابتدا قرار بود قربان محمد آخوند وانق از طرف ترکمنها سخنرانی کند ولی نپذیرفت و بجای او آخوند رهبر سخنرانی کرد. در این دیدار از اهل سنت دیگر نقاط کشور زاهدان و سنندح و بوشهر و گیلان و خراسان بودند تعداد کردها حدود سه یرابر ترکمنها بود.

هاشمی افزود: در این نشست آیت الله رئیسی همه ایرانیان را شهروند درجه یک دانست و بر ضرورت توجه به حقوق اهل سنت و رفع تبعیض و بی عدالتی در کشور تاکید کرد.

برخی از روحانیو ن و فعالین ترکمن صحرا  که در دیدار با رئیسی حضور داشتند به شرح  ذیل هستند

قربان محمد آخوند قزل / بندرترکمن

گلدی آخوند کمالی  / بجنورد

عبدالرزاق آخوند هبر / آق قلا

مرد محمد آخوند کسلخه / گنبد

امین آخوند صفری / شهر فراغی

کمال آخوند غراوی / گنبد

حاتم آخوند بهلکه / گنبد

داوود آخوند بلفکه  / بندرترکمن

عصام الدین آخوند گوگلان / چنارلی مراوه تپه

عبا آخوند محمد نژاد / کوموش دفه

یوسف آخوند سخندان / بندرترکمن

عرازگلدی اخوند گرگانلی دوجی / مراوه تپه

و . . .

ستاد اقوام در استان گلستان زیر نظر ستاداقوام در کشور کشور حجت الاسلام علم الهدی می  باشد.

WWW.ULKAMIZ.IR


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا