فرهنگی

راهکاری عجیب برای جبران کمبود معلم

پایگاه خبری اولکامیز- احمد باغبانی فعال فرهنگی – اجتماعی اهل گمیشان و از همراهان اولکامیز در یادداشتی نوشت :

به تازگی زمزمه های حذف ایام فاصله خدمتی معلمان دانشسرایی  بحث روز مدارس شده است و خبرهایی از برگشت پرونده های بازنشستگی معلمان به گوش می‌رسد.

در سالهای ۱۳۷۰ و… دانشجویان دانشسرایی مقدماتی بعد از اتمام دوران تحصیل سالها و ماه ها منتظر تدریس در مدارس شدند متاسفانه به علت نبود ردیف استخدامی و بی برنامگی و بی مسئولیتی تصمیم گیران وقت، دانشحویان دانشسرا ایام سختی گذراندند و بعد از گذشت مدتی طولانی به تدریس دعوت شدند.

در آن زمان همه معلمان دانشسرایی یکصدا به دیوان عدالت اداری شکایت کردند تا حق پایمال شده خود را بدست آورند.

خوشبختانه با همکاری خوب دیوان عدالت اداری ، ایام بیکاری دانشسرایی ها جزو سوابق خدمت محسوب گردید و حقوق و سنوات بازنشستگی آنها طبق روال معمول پرداخت شد با کمال ناباوری بعد از گذشت سالها وقتی فقط چند ماه به بازنشستگی دانشسرایی ها مانده بود دیوان عدالت اداری حکمی را که خودشان صادر کرده بودند، خودشان باطل کردند و باعث استرس و نگرانی معلمان دانشسرایی شدند.

حالا که همه مبالغ ماهانه سهم بازنشستگی از معلمان کسر شده است با چه دلیلی و وجدانی  آخرین ماه های خدمت معلمان دلسوز را به بدترین لحظات زندگی آنها تبدیل کرده اند.

از مسئولین مربوطه درخواست داریم تا با تصمیم عادلانه معلمان دانشسرایی را با خاطره خوش بازنشست نمایند تا صحنه ای زیبا از انسانیت و عدالت به نمایش بگذارند.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا