یادداشت

روش تدریس و آموزش فرزندان در منزل

پایگاه خبری اولکامیز – عارف پقه ،  دانشجو معلم :

مقدمه : روش آموزش فرزندان در خانه بسیار با اهمیت می باشد . و والدینی که فرزندان خود را بعد آمدن از مدرسه می‌خواهند در یادگیری و فراگیری دروسشان کمک کنند ؛ باید به نکات خیلی ظریف در آموزش توجه داشته باشند ، چرا که والدین بعد از معلمان نقش بسزایی در تعلیم و تربیت کودکان خود دارند.

۱_یک برنامه منظم روزانه با یکدیگر تدوین کنید:
سعی کنید یک برنامه منظم دائمی داشته باشید، که شامل برنامه های آموزشی بر اساس سن و مقطع تحصیلی فرزندانتان باشد. البته باید انعطاف پذیر باشد، و فعالیت ها را برای عملکرد بهتر تغییر بدهید.

۲_بی پرده و راحت گفتگو کنید:
اجازه بدهید فرزندانتان سوالاتشان را از شما بپرسند و نگران واکنش احیانا منفی شما نباشند ، و مخصوصا در زمان بیان یک سوال تکراری .

۳_ به آهستگی پیش بروید:
قطعا آموزش در خانه به دور از فضای مدرسه کار سختی و طاقت فرسای است ، بنابراین سعی کنید حداکثر جلسات مفید ۳۰ تا ۴۰ دقیقه ای داشته باشید ؛ و به فرزندتان زمان استراحت بدهید.

۴_از کودکان در فضای آنلاین مراقبت کنید:
درباره اینترنت با کودکان گفتگو کنید ، تا بداند که چه نوع محیطی است و از چه چیز هایی باید آگاه باشد ، و اینکه اجازه ندهید کاملا در دنیای مجازی غرق شوند.

۵_ تکلم کلمات و لفظ قلم باشید:
هیچ کلمه ای را کم و کسر نباید بیان کنید ، هر کلمه را که چنان نوشته شده است باید ادا نمایید ؛ و همچنین بسیار خوش صحبت و خوش زبان باشید ؛ که چنان کلام در وجود و لبان شما حس همزیستی داشته باشد.

۶_ مطالب نامفهوم و ناهمگون را شرح حال دهید:
هر جای درس احساس کردید که فرزند شما قدری برای فهم درک متن مشکل دارد و دشوار است آن را به زبان شیرین و ساده به کودک خود شرح دهید، تا مطلب یا کلمه برای او روشن شود.

۷_روز های تعطیل :
در روز های تعطیل سعی کنید دروس تدریس شده در هفته را یک مرور سطحی با کودک خود داشته باشید.

۸_بسیار خوش ذوق باشید :
تا قوه حافظه کودک خوب به کار رود، غالبا خودتان بر حسب مطالعه و و زحمت دست به کار شوید، دست از مطالعه بر ندارید؛ و به آموزش زمان تحصیل خودتان متکی نباشید ، تا مطالب را بی نقص و تدریس کنید ؛ تا شنونده که کودک باشد خیال کند شما بیست سال در علم و دانش بودید و در قامت معلم ببیند. و همیشه در زمام آموزش از شعر سود وافری ببرید البته برای فهماندن مطالب .

۹_ با مرکز آموزشی کودک خود در ارتباط باشید :
راهکاری پیدا کنید تا با معلم یا مدرسه کودکتان در ارتباط باشید ، و اطلاعات لازم را کسب کنید؛ و سوالات تان را بپرسید و راهنمایی بگیرید . گروه های والدین یا گروه های محلی می توانند روش خوبی باشد.

انشاالله که مفید واقع باشد.
با تشکر

مورخ ۱۴۰۰/۸/۳


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا