اخبار

رییس مرکز بهداشت گنبد: افزایش مبتلایان سرپایی کرونا در گنبد نگران کننده‌ است

به گزارش اولکامیز به نقل از ایرنا ،  رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس با نگرانی از افزایش شمار مبتلایان مثبت سرپایی کرونا دراین شهرستان نسبت به کم توجهی‌ها و عادی انگاری‌ها برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی پیشگیری و مقابله با این بیماری بویژه در روزهای پایانی سال و خریدهای عید هشدار داد.

 عبدالرحیم پالیده روز شنبه در نشست کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات کارگروه مقابله با کرونا گنبدکاووس اظهار داشت: مطابق تست‌های آزمایشگاهی انجام شده، شمار مبتلایان مثبت سرپایی کرونا در این شهرستان از ۳۳۳ مورد در دی‌ماه به ۵۶۴ مورد در بهمن افزایش یافت.

وی شمار مبتلایان مثبت سرپایی کرونا در گنبدکاووس از اول اسفند تاکنون را ۸۷ نفر اعلام کرد و افزود: ادامه این روند، باتوجه به مشاهده ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور و برخی استان‌ها، نگرانی‌ها را از ورود این شهرستان به موج چهارم بیماری مضاعف کرده است.

دکتر پالیده، آمار بیماران بستری مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی گنبدکاووس را ۵۹ بیمار اعلام کرد و گفت: از این ۱۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی همچنین از ورود کیت‌های تشخیص ویروس جهش یافته کرونا انگلیسی به استان گلستان و گنبدکاووس خبر داد و افزود: سرایت بیشتر، قدرت بیماری‌زایی بالا و درگیرکردن گروه‌های مختلف سنی از ویژگی‌های این ویروس جهش یافته است که باید با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی مراقب بود.

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس با تاکید برضرورت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم برای تبدیل به تداوم همیشگی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی پیشگیری و مقابله با کرونا ، ادامه داد: حضور مردم این شهرستان در تجمعات و بازار برای خرید عید افزایش یافته که باید با استفاده از همه ظرفیت‌های اطلاع رسانی آنها را نسبت به عواقب این تجمعات آگاه کرد.

دکتر پالیده از ورود مرحله دوم واکسن کرونا به گنبدکاووس به تعداد ۲۰۰ نفر خبر داد و افزود: این واکسن‌ها مطابق اولویت‌های اعلامی برای کادر درمان و سالمندان مورد استفاده قرار می‌گیرد ضمن اینکه در مرحله نخست نیز این واکسن به ۵۰ نفر از کادر درمان این شهرستان تزریق شد.

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین جلسه با قدردانی از تلاش‌های کادر درمان، ادارات و نهادها، سمن‌ها و رسانه‌ها طی یکسال گذشته برای درمان مبتلایان و اقدامات اطلاع رسانی برای پیشگیری و مقابله با کرونا، گفت: در شرایط فعلی کرونا و روند رو به افزایش شمار مبتلایان مثبت سرپایی این بیماری در شهرستان باید نسبت به حساس سازی همه گروه‌های سنی نسبت به تهدیدات کرونا اقدام کرد.

فرزانه جعفری افزود: همکاری مردم گنبدکاووس در یک سال گذشته برای انجام اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای با کرونا خوب بوده اما اکنون شاهد برخی عادی انگاری‌ها هستیم که نگرانی‌ها را از ورود شهرستان به موج چهارم بیماری تشدید کرده است.

وی اضافه کرد: گنبدکاووس شهرستان محوری شرق گلستان است و هر روز مردم زیادی از شهرهای منطقه برای خرید یا درمان به این شهر می‌آیند که باید با انجام تبلیغات محیطی سطح شهر بویژه در ورودی‌ها به آنها جهت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اطلاع رسانی شود.

گنبدکاووس با ۳۷۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا