گزارش

ساماندهی دوربرگردان‌های ناایمن گلستان به کجا رسید؟

به گزارش اولکامیز به نقل از ایسنا  مدیرکل راهداری گلستان گفت: از ۲۰ دوربرگردان عریض اولویت‌دار در نظر گرفته شده در سطح جاده‌های استان، تاکنون ۴ دوربرگردان به بهره‌برداری رسیده است.

آبان ماه سال ۹۶، بعد از حادثه تلخ مرگ دکتر «نوربخش» و «تاج‌الدین» مدیرعامل و معاون پارلمانی وقت سازمان تامین اجتماعی در جریان یک سفر کاری به استان گلستان، بر اثر تصادف در بریدگی ورودی غربی شهر گرگان، انتقادات نسبت به عملکرد بریدگی‌ها ناایمن در سطح جاده‌های این استان بالا گرفت و همین مسئله باعث شد که ایمن‌سازی بریدگی‌ها با حساسیت در دستور کار قرار گیرد.

در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل‌ونقل استان گلستان، اولویت‌بندی تعریض ۲۰ دستگاه دوربرگردان غیر ایمن به دوربرگردان عریض به تصویب رسید و مقرر شد این کار طی دو فاز در سال‌های ۹۷ و ۹۸ به اتمام برسد.

ایجاد ۱۰ دوربرگردان به اداره راهداری و ۱۰ دوربرگردان نیز به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل محول شده که تاکنون با گذشت سه سال از این طرح تنها ۴ دوربرگردان به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس پلیس‌راه گلستان با اشاره به اینکه در سطح بزرگ راههای اصلی استان ۷۰ دوربرگردان داریم، گفت که بیش از ۱۵ درصد از تصادفات برون‌شهری استان در بریدگی‌های غیر ایمن رخ می‌دهد.

سرهنگ علی عبدی بیان کرد: متأسفانه گاها شاهد حوادث تلخ منجر به فوت یا جرح رانندگان در این مناطق هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری استاندار، نمایندگان مجلس و دستگاه‌های مرتبط از سال ۹۶ ایجاد دوربرگردان‌های ایمن در سطح جاده‌های استان در دستور کار قرار گرفته و ظرف دو سال گذشته ۴ مورد آن به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان روز گذشته در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان گفت: ایجاد ۱۶ دوربرگردان ایمن دیگر در استان در دستور کار قرار دارد که امیدواریم در صورت تامین اعتبار تا پایان سال آینده به اتمام برسند.

مهدی میقانی خاطرنشان کرد: ایمن‌سازی دوربرگردان زاهدی گرگان با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، اسلام‌آباد در محور مینودشت به گنبدکاووس با ۷۰ درصد، باغوکناره شهرستان بندرگز و خط نو در محور گنبدکاووس به کلاله هر کدام با ۵۰ درصد و ده حسن خان شهرستان مینودشت با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت هستند.

وی ادامه داد: ایمن‌سازی دوربرگردان‌های پشمک پناده در محور گنبدکاووس به مینودشت، سعدآباد خان ببین و کمربندی علی‌آبادکتول نیز اخیراً به پیمانکار واگذار شده است.

میقانی هدف از این کار را ایجاد ایمنی در راه‌ها و کاهش جانباختگان سوانح جاده‌ای و کاهش خسارت‌های مالی عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، امسال با وجود شرایط شیوع کرونا میزان تردد در جاده‌های اصلی استان نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش داشته و با توجه به این حجم تردد، نیاز است که اصلاح تقاطع‌ها در این استان با سرعت بیشتری انجام گیرد و در یک برنامه چند ساله، تمامی دوربرگردان‌های فعال در استان، ایمن شوند. انتهای پیام

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا