یادداشت

شوراها و مشکلات فراروی آن

پایگاه خبری اولکامیز- مهندس بهرام چرکزی * : ما انسانها زمانی قدرتمندخواهیم بود که حق انتخاب و اختیار داشته باشیم؛این قدرت که همانا انتخاب و اختیارماست درمراحل مختلف زندگی از آن بهره مندیم.

یکی ازمهمترین استفاده ما از انتخاب در زندگی سیاسی اجتماعی انتخابات میباشد.بیرون کشیدن و برگزیدن کسی یا چیزی از میان یک مجموعه (کاندیدا) انتخاب امی باشد. اگراین انتخاب با آگاهی وشناخت دقیق و درست باشد مسیر زندگی و سرنوشت خود و جامعه را درست انتخاب کردیم.

بنابراین مسئله انتخاب ماخیلی مهم وتاثیرگذاراست،اگرمامردم ازاین فرصت که درانتخابات شوراهاهرچهارسال یکباردراختیارمان هست درست انتخاب نکنیم فردفرد  مردم مسئول هستیم.

احیانا اگرشوراها در امور محوله به خود موفق نباشند و با چالش هایی مواجه هستندیکی ازدلایل مهم آن عدم توجه به واژه و عمل 《انتخاب》 ازجانب ما مردم میباشد.

درمورداهداف و وظایف شوراها واقف هستیم و از ذکر انها صرفنظر کرده فقط این نکته را متذکرمیشوم که شوراها نهادمدیریت شهری را به پاسخگویی وادار و در همه سطوح الزام به رعایت مصوبات خودنمایندو ازمقوله بسیارمهم آموزش غافل نمانند.

پس درعدم توفیق شوراها ما و شما هر کدام بخاطر واگذاری قدرت خود به غیر و یاعدم استفاده نادرست،نقش داریم برای کاهش موانع وچالشها ازاختیاروانتخاب خود،آگاهانه استفاده کنیم تانتیجه آن نیزدرست بوده وازمشکلات وموانع پیش روی عبورخواهیم کرد.
《شورا نهادی ازجمهوریت اسلامی است》

* دهیار روستای کوچک حاجی قلیچ

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا