یادداشت

 غلو را می پذیرم

پایگاه خبری تحلیلی اولکامیز- امان محمد خوجملی : چندی پیش در خصوص عروسی دختر دوست بزرگوارم یحیی یاری مطلبی نوشته بودم تحت عنوان ((فصلی نوین و متفاوت در عروسی دختران)) که با انتقاد و تذکر یکی از دوستان مواجه شد. این نقد و تذکر را دوستم لطیف ایزدی جهت اطلاع به من ارسال کرده است.

من بیشتر انتقادهای ایشان را به خودم وارد دانستم و قبول می کنم. اینکه تذکرداده بود در مورد(( ترینها)) بیشتر دقت کنید و جایگاه والایی در کلام دارد بسیار وارد است. اگرمن می نوشتم یکی از شاعران و نویسندگان سکولار است درست تر بود.

اینکه بیشتر مهمانان ماسک نزده بودند اینهم تذکر به جایی است. من خودم هم تعجب کردم بیشتر مهمانان افراد تحصیل کرده و فهیم شناخته می شدند به زدن ماسک بی اعتنا بودند. البته تعداد مهمانان خیلی زیاد نبود در مجموع زن و مرد همه حدود صد و بیست نفر می شدند.

یحیی قبلاً به من گفته بود در میان مهمانان ماسک توزیع می کنم ولی به آن عمل نکرده است. اینکه از فارسها و اقوام دیگر کسی را دعوت نکرده دلیلش را نمی دانم. شاید به دلیل محدود بودن تعداد مهمانان باشد. شاید هم چند نفری دعوت کرده باشد و خودشان نیامده باشند. شاید هم کسی را دعوت نکرده باشد من سئوال نکردم.

البته از این نمی شود نتیجه گیری کرد او تعصب قومی و مذهبی دارد. او شاعر شناخته می شود چون دفتر شعر دارد می تواند به عنوان یک کتاب کم حجم چاپ کند. روشنفکران طیفهای گوناگونی دارند همه را نمی شود با یک چوب راند.

من قبول می کنم در آن یادداشت درنحوه ی بکاربردن کلمات خیلی دقت و وسواس لازم را نداشته ام. به هرحال تذکر و هشدار به جایی است آدم در تعریف و تمجید از دوستناش هم باید بیشتر دقت کند و از دایره و انصاف و عدالت خارج نشود و غلو نکند

www…ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا