گزارش

فعالان سیاسی گنبد: حضور چهره‌های شاخص، لازمه برگزاری انتخابات پرشور است

پایگاه خبری تحلیلی اولکامیز- به گزارش ایرنا برگزاری انتخابات پرشور باحضور حداکثری واجدین شرایط در ۲۸ خرداد امسال به اعتقاد برخی فعالان اجتماعی و نمایندگان احزاب سیاسی در منطقه گنبدکاووس مستلزم حضور نامزدهایی از تمام گرایش‌های سیاسی کشور است که متولیان اجرایی و نظارت این رخداد بزرگ سیاسی باید مقدمات آن‌را فراهم کنند.

اهمیت انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در ابعاد داخلی و خارجی و تلاش و تبلیغات گسترده‌ دشمن برای ناامیدکردن مردم از شرکت در انتخابات از یک سو و نگرانی از کاهش مشارکت مردم در این رخداد مهم سیاسی، اتخاذ راهکار مناسب برای فراهم کردن زمینه حضور مردم در پای صندوق رای را ضروری می کند.

به اعتقاد تعدادی از نمایندگان احزاب و تشکل‌های سیاسی منطقه گنبدکاووس درشرق استان گلستان حضور چهره‌های شاخص از طیف‌های مختلف سیاسی، ورود بی‌طرفانه و منصفانه رسانه‌ها از جمله صدا و سیما برای معرفی نیروهای متدین، انقلابی و متعهد و تایید صلاحیت نامزدها بر مبنای سلایق سیاسی و محبوبیت مردمی از جمله راهکارهای پرشور کردن انتخابات پیش رو است.

به گفته فعالان سیاسی و اجتماعی گنبدکاووس، در شرایط فعلی لازم است مردم برای ناامید کردن دشمن و تجدید و نوسازی مدیریت اجرایی کشور در انتخاب ریاست ‌جمهوری خصوصیاتی مانند مردمی بودن، کفایت، ایمان، عدالت‌خواهی، ضد فساد بودن، عملکرد انقلابی و جهادی، اعتقاد به استفاده از توانمندی‌های داخلی، امیدواری به آینده و اعتقاد به جوانان را از سوی نامزدهای احتمالی بالاترین مقام اجرایی مورد توجه قرار دهند.

حضور نامزدها از همه گرایش‌های سیاسی، تنور انتخابات را داغ می‌کند

رییس حزب اتحاد گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری امسال را ضروری دانست و گفت: مهمترین راهکار افزایش مشارکت مردم در این عرصه مهم سیاسی، حضور نامزدهایی از همه گرایش‌های سیاسی و تایید صلاحیت آنان صرفا بر اساس مرّ قانون است.

امان محمد خوجملی افزود: فضای مجازی و رسانه‌ها نیز باید بدون گرایش به جناح و حزب سیاسی خاص با تولید برنامه‌های محتوایی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات تلاش کنند.

وی گفت: بعد از انتخاب رییس جمهوری توسط مردم در انتخابات ۲۸ خرداد امسال، همه احزاب و گروه‌های سیاسی باید برای پیشبرد امور با رییس جمهوری منتخب همکاری کنند تا دولت بدون حاشیه برنامه‌های وعده داده شده به مردم را اجرایی کند.

رییس حزب اتحاد گنبدکاووس اضافه کرد: رییس جمهور منتخب مردم برای رفع مسائل و مشکلات اقتصادی کشور باید در سیاست خارجی، توسعه روابط با سایر کشورها را مورد توجه قرار دهد.

نقش تاثیرگذار احزاب در افزایش مشارکت مردم در انتخابات

دبیر حزب فداییان اسلام گلستان نیز به ایرنا گفت: با توجه به نارضایتی مردم از وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی و تلاش رسانه‌های معاند برای تقویت موج ناامیدی در جامعه به منظور جلوگیری از برگزاری انتخابات پرشور، نقش احزاب سیاسی، گروه‌های مختلف و افراد تاثیرگذار برای تشویق مردم به حضور حداکثری در این رویداد سیاسی بیش از گذشته احساس می‌شود.

ابوالفضل تاجیان افزود: مشارکت حداکثری ملت ایران در انتخابات پیش رو به تعبیری رفراندم “آری” به مقبولیت نظام خواهد بود آنگونه که مقام معظم رهبری نیز حضور پرشور مردم در این رخداد سیاسی را نشان دهنده اقتدار نظام و انقلاب اسلامی می‌دانند.

وی نقش رسانه‌ها از جمله صدا و سیما را در معرفی چهره‌های شاخص و جریان ساز گروه‌های مختلف سیاسی و دعوت آنها به حضور حداکثری مردم در انتخابات بسیار مهم دانست و اضافه کرد: صدا و سیما هنوز نتوانسته مطالبات مردم را برآورده کند.

وی گفت: صدا و سیما باید با کنار گذاشتن سیاست سانسور از برخی افراد شاخص و جریان ساز و حتی گروه‌های مختلف سیاسی برای روشنگری جامعه و نیز بیان اهداف و برنامه‌های نامزدهای مورد نظرشان، زمینه مشارکت بیشتر مردم در انتخابات را فراهم کند.

دبیر حزب فداییان اسلام گلستان افزود: متفکران و نیروهای دلسوز نظام می‌توانند با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در فضای مجازی و حضوری، آحاد جامعه را نسبت به برنامه‌های تخریبی رسانه‌های معاند برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات آگاه کنند.

وی بیان کرد: از آنجایی که کارکرد احزاب سیاسی، ارائه خط فکری و جریان سازی است لذا انتشار اطلاعیه و بیانیه از سوی احزاب، اثر بخشی خوبی در افزایش حضور حداکثری مردم در انتخابات خواهد داشت.

تاجیان اضافه کرد: دشمنان با تمام توان برای ناامید کردن مردم و مشارکت نکردن در انتخابات به میدان آمدند بنابراین برای خنثی کردن این تلاش‌ها، دلسوزان نظام، خدمت گزاران و نیروهای ارزشی نیز باید از تمام ظرفیت‌های موجود نرم و سخت افزاری برای پرشور برگزار شدن انتخابات استفاده نمایند.

انتخابات بارزترین مصداق مردم سالاری دینی است

دبیر حزب موتلفه اسلامی گنبدکاووس نیز انتخابات را یکی از بارزترین مصادیق جلوه‌گری و ظهور مردم سالاری دینی در نظام مبتنی بر معیار اسلامی دانست و گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات برای تعیین سرنوشت خود مورد تاکید همه احزاب سیاسی است.

امیر پورشاهرودی افزود: رسانه‌ها، اصحاب قلم، نخبگان سیاسی، دانشمندان، عالمان دینی، صاحبان تریبون و اندیشه می‌توانند با روشنگری جامعه، زمینه افزایش مشارکت مردم در انتخابات را فراهم سازند.

وی گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات و انتخاب آگاهانه توام با تفکر و تدبر رییس جمهوری، دو عامل مهم در افزایش اعتبار و مصونیت نظام جمهوری اسلامی در عرصه جهانی است لذا تمام گروه‌های تاثیرگذار باید برای تحقق این موارد تلاش کنند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی گنبدکاووس با اشاره به نقش آفرینی احزاب سیاسی در همه ادوار تاریخ انقلاب اسلامی ایران و انتخابات مختلف شوراهای اسلامی شهر و روستا، مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و ریاست جمهوری، اظهار داشت: احزاب سیاسی همسو با نظام مردم سالاری دینی به معنا و مفهوم واقعی آن به طور قطع تاثیر فراوانی در شکل‌گیری مباحث انتخاباتی دارند و می‌توانند با نقش حزبی خود در افزایش مشارکت مردم در انتخابات تاثیرگذار باشند.

پورشاهرودی افزود: بر اساس تاکید مقام معظم رهبری حضور حداکثری پای صندوق‌های اخذ رای، مظهر اقتدار ایران اسلامی است و احزاب سیاسی می‌توانند به رونق رقابت‌های انتخاباتی این دوره ابعاد عمیق و معناداری ببخشند.

حضور پرشور مردم در انتخابات تقویت کننده جایگاه رییس جمهوری است

نایب رییس حزب اعتدال و توسعه گنبدکاووس نیز با تاکید بر اهمیت انتخابات در طول ۴۲ سال نظام جمهوری اسلامی، حضور حداکثری مردم در این رویداد سیاسی را نمایش دهنده بخشی از اقتدار ایران در عرصه جهانی دانست.

رمضان شجاعیان افزود: با توجه به اینکه نظام جمهوری اسلامی از ابتدا بر پایه آرا و حمایت‌های بی‌دریغ مردمی شکل گرفته است حضور مردم در انتخابات می‌تواند نقش بازدارنده در مقابل دشمنان و نقش تقویتی برای ارکان اداره کننده کشور بخصوص رییس جمهوری باشد.

وی تاکید کرد: هرچقدر حضور مردم در انتخابات گسترده و با شکوه‌تر باشد به همان نسبت ضریب امنیت کشور در مقابل تهاجم‌ها و تحریم‌های دشمنان در مسائل اقتصادی و سیاسی بیشتر خواهد بود.

نایب رییس حزب اعتدال و توسعه گنبدکاووس ابراز امیدواری کرد ملت ایران که با وجود سختی‌ها و مشکلات همواره حضوری پرشور و حداکثری در انتخابات گذشته داشته و امنیت کشور را در دنیا به اوج رساندند در انتخابات پیش رو نیز مشارکتی پرشور در پای صندوق‌های اخذ رای داشته باشند.

شجاعیان افزود: حضور افراد توانمند از جناح‌های سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا به عنوان نامزد باعث افزایش شور و حال انتخابات این دوره می‌شود و از شورای نگهبان انتظار داریم غربال گزینش خود را عادلانه‌تر و بدون سلیقه و گرایش جناحی انجام دهد.

وی گفت: احزاب به دلیل ارتباط تنگاتنگ با حوزه‌های مختلف سیاسی می‌توانند با سازمان دادن به اندیشه‌ها و گرایش‌های سیاسی موجود در جامعه، محرک خوبی برای نزدیک کردن خرده گرایش‌های فردی و اجتماعی در قالب دکترین و ایدئولوژی‌های سازنده باشند.

نایب رییس حزب اعتدال و توسعه گنبدکاووس اظهارداشت: انتخابات حزبی دارای امتیازات بیشتری نسبت به انتخابات غیرحزبی است و در کشورهایی که به صورت حزبی انتخابات خود را برگزار می‌کنند افراد معتدل‌تری وارد عرصه رقابت می‌شوند و این موضوع از پراکندگی آرا می‌کاهد.

شجاعیان با تاکید برضرورت حمایت بیشتر از احزاب در جمهوری اسلامی گفت: رای دادن در کشور ما بجای اینکه برگرفته از برنامه‌های سیاسی، فکری و اندیشه‌مداری باشد بر پایه وابستگی به شخصیت‌ها و لزوما احساسی و سطحی است که در صورت اهمیت دادن بیشتر به احزاب در ساختار حکومتی شاهد انتخاب بهترین‌ فرد به عنوان رییس جمهوری آینده خواهیم بود.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

www.ulkamiz.ir

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا