مطالب ویژه

قابل توجه شورای شهر و شهردار گنبد

پایگاه خبری اولکامیز- نعمت الله نبوی نژاد شهروند گنبدی در یادداشتی نوشت :

۱-همزمان با آغاز پروژه مجتمع آقای م (کارمند شهرداری) نبش خ رودکی، طرح جدول کشی هدایت فاضلاب شهری از میدان یادبود آغاز و تا چهار راه آرش ادامه یافت و با پایان پروژه مذکور ،طرح جدول کشی هم که باید تا پل آخوند نوریزاد ادامه می یافت نیمه کاره رها شده است.

۲-نصب تابلو پارک ممنوع جنب قنادی خوشه در خیابان اصلی با چه مجوزی است؟

۳-ایجاد راه بندان و سدمعبر در پیاده رو ضلع غربی میدان مرکزی توسط ظروف آشپزی آقای ( ج ) چگونه است؟

۴- تجمع و توقف وانت بار های فروش میوه در طرفین پل آخوند نوری زاد و به فاصله کم از ورودی و خروجی پل باعث ایجاد ترافیک شده ، احتمال وقوع تصادف و حادثه متصور است.

۵-ایجاد مانع در جهت جلوگیری و از توقف و پارک اتومبیل در نبش ضلع شمال غربی دور فلکه مرکزی و به فاصله نزدیک و در معرض دید کیوسک راهنمایی و رانندگی چه           توجیهی دارد ؟

۶-ایجاد مانع جهت جلوگیری از پارک اتومبیل در اکثر نقاط خیابان های اصلی شهر از جمله حوالی مسجد قائمیه – جنب فروشگاه های فست فود ، آبمیوه و بستنی فروشی ها و همچنین اشغال پیاده رو توسط میز و صندلی به وسیله این گونه اصناف نیاز به تامل دارد .

۷- اشغال ضلع غربی و شرقی چهار راه شریعتی توسط سواری های مسافرکش و حتی پارک دوبله انها از اول صبح تا اخر شب که ادعای مالکیت هم داشته، باعث کندی یا توقف تردد در ان منطقه میشوند .

۸-لایروبی یا خاکبردای در روزهای گذشته شاهد اجرای عملیات عمرانی لایروبی رود خانه گرگان در محدوده پل آخوند آباد ( آخوند نوریزاد) بودیم از قبیل خاکبرداری، تعریض، تسطیح و همچنین از بین بردن رویش های گیاهی طرفین رود خانه.

متاسفانه تاکنون عملیاتی که حاکی از لایروبی باشد از جمله گود برداری و افزایش عمق بستر رود خانه، تخلیه زباله و آشغال، رسوبات و گل و لای و یا افزایش عرض بستر رودخانه مشاهده نگردیده است .

نکته قابل ذکر :سطح زیرین محوطه پل که در حقیقت مهم ترین نقطه مهار یا عبور سیلاب در زمان وقوع سیل و افزایش ارتفاع آب میباشد دست نخورده باقی مانده، عرض و بستر رودخانه دراین نقطه پر از خاک و رسوبات گل و لای میباشد.

در ادامه به دلیل رها سازی سد گلستان آب پاکی بر عمل لای روبی ریخته شده، رودخانه با ظاهری زیبا جلوه نمایی میکند. آیا این پایان کار است یا این که مراحل تکمیلی و نهایی با ورود دستگاه لایروب به انجام خواهد رسید!؟

۹- ایا شورای شهر ،شهرداری ،شورای ترافیک و سد معبر گنبد در این امور مسئولیتی دارند؟

۱۰- وضع روکش و آسفالت نقاط زیر بسیار اسفناک است و قبل از وقوع حادثه باید چاره جویی کرد.

-ضلع غربی میدان مختومقلی فراغی تا عیدگاه

والسلام


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا