فرهنگی

مرگ زودهنگام و ناباورانه خوجه دردی کر

پایگاه خبری اولکامیز- دکتر سعید یلقی : طبق روال همه هفته، صبح امروز با جمعی از دوستان به ارتفاعات جنگلی ناهارخوران صعود کردیم تا بلکه تفرج روحی و سلامت جسم را به کف آریم.حدود ساعت ۱۴ به پایین یعنی همان اول نقطه عزیمت بازگشتیم. در لحظه، با گشودن موبایل و سرک کشیدن به فضای مجازی ،در نگاه اول با خبر فوت شادروان حاج محمد کر مواجه شدم که برای من اتفاقی غیرمنتظره و خبری اندوهناک بود.

و اما خاطره ای از خیرخواهی و دغدغه مردمی زنده یاد خوجه دردی : در یکی از روزهای سال۹۶ که  با جناب دکتر نورقلی پور افتخار همکاری داشتم ،مردی با خط موبایل تماس گرفت و خودش را حاج محمد کر اهل خواجه نفس معرفی کرد.بدون مقدمه از مشکلات روستا و از عدم انجام آسفالت داخل روستا ،مسیر عبوری به گمیش دفه و کلافه بودن ساکنین محل از گرد و غبار تابستانه و گل و لای زمستانه و مشمول زمان شدن این پروژه گلایه کرد و  از نماینده مجلس درخواست پیگیری موضوع را داشت.

درخواست او را با دکتر نورقلی پور در میان گذاشتم و در اولین جلسه ای که با مدیرکل راهداری استان داشتیم ، اجرای آسفالت معبر و مسیر یاد شده درخواست شد  ،علیرغم این که اجرای آن در تکلیف بنیادمسکن روستایی بود ، جناب مهندس میقانی با نظر مساعد ، قول دادند که در کوتاهترین زمان یاد شده از محل اعتبارات پروژه تعمیر و نگهداری شریان های جاده ای ( گمیشان – سه راه یساقی) به سرانجام برسانند و خوشبختانه چنین نیز شد. من نیز شادمان از موافقت راهداری استان ،در یکی از روزهای آن دوران که اول صبح عازم گمیشان بودم ،قبل ورود به خواجه نفس با آن مرحوم تماس گرفتم  با تعارف و اصرار وارد منزل شدم که متوجه حضور آقای چوگان یکی از اعضای شورای وقت شدم.

بعد از سلام و احوالپرسی ،نوشیدن چای و شیر تازه دوشیده از گاو محلی او ،خبر موافقت اجرای آسفالت را به آنها روایت و اما تاکید کردم  تا شروع عملیات پروژه ، اطلاع رسانی نفرمایند. از شنیدن این خبر بسیار خشنود شدند و خوشبختانه اجرای آسفالت انجام شد و در دهه فجر انقلاب اسلامی۱۳۹۷ افتتاح شد و موجبات شادمانی مردم روستای اصیل خواجه نفس را در پی داشت.

جا دارد مصیبت فقدان شادروان خوجه دردی کر ،فعال فرهنگی و اجتماعی را به خانواده محترم ،بستگان و اهالی خواجه نفس تسلیت عرض نمایم.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا