اخبار

مشاور رییس جمهوری: مشکل اصلی منطقه آزاد اینچه‌برون گلستان آب است

پایگاه خبری اولکامیز – مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی کشور با بیان اینکه در خیلی از بخش‌های زیرساختی منطقه آزاد اینچه برون کامل است، گفت: مشکل اصلی این منطقه آب است که پیگیر هستیم از طریق وزارت نیرو بحث‌ آب آشامیدنی و صنعتی آن برطرف شود.

به گزارش ایرنا، سعید محمد روز جمعه در بازدید از مرز و گمرک اینچه برون، ایستگاه راه آهن و برخی زیرساخت های منطقه آزاد تجاری – صنعتی این منطقه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: برای آغاز عملیات اجرایی منطقه آزاد اینچه برون اولین گام طرح جامع است که قرارداد مشاور منعقد شده تا ظرف ۶ ماه طرح جامع را تهیه کند البته این مدت منتظر نمی‌مانیم و به مجرد اینکه اسناد آماده شود راه اندازی زیرساخت‌ها آغاز خواهد شد.

وی افزود: طبق صحبت‌هایی که خدمات وزیر امور اقتصادی و دارایی داشتیم برای رونق بخشیدن به اینچه برون لازم است مسیرهای ترانزیت را فعال کنیم که اولین اولویت‌ بحث اینچه برون به شاهرود و البته بعد به طبس است که این بخش نیاز به همکاری وزارت راه و شهرسازی دارد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی کشور ادامه داد: تقاضای ما این است که به صورت جدی روی این موضوع برنامه ریزی صورت گیرد و برای ۱۴۰۱ بودجه کافی گذاشته شود.

محمد یادآور شد: اگر این اتصال برقرار شود شاهد رونق بسیار خوبی خواهیم بود و تا آن موقع سعی می‌کنیم بر اساس دیپلماسی منطقه و شناسایی ظرفیت‌های منطقه‌ای در ترکمنستان، قفقاز و روسیه فعالیت‌ها را ادامه دهیم منتها وقتی می‌توانیم رونق جدی داشته باشیم که اتصالات و بحث ترانزیت خصوصا کریدور شمال به جنوب برقرار شود.

سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و هیات همراه به اتفاق استاندار و شماری از مسوولان استانی روز جمعه از مرز و گمرک اینچه برون، ایستگاه راه آهن و برخی زیرساخت های منطقه آزاد تجاری – صنعتی این منطقه در شمال استان بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، اینچه برون تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی برون از توابع شهرستان ۳۷۰ هزار نفری گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.

اینچه برون مرکز گمرکات گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه‌های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی گرگان، گمرک بندرترکمن و گمرک فرودگاه بین المللی گرگان هستند.

در سال‌های اخیر با بهره‌برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان – ترکمنستان – ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.

استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان‌های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

به گزارش ایرنا، وزیر امور اقتصادی و دارایی و هیات همراه از جمله “علی عسگری” معاون توسعه مدیریت و منابع، “عباس مرادپور” سرپرست معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی، “مهدی میراشرفی” معاون وزیر و رییس کل گمرک جمهوری اسلامی، “سعید محمد” دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، “علی‌عادل عبادی‌نژاد داورانی” سرپرست دفتر امور استان‌ها و “فرشاد فتوت” مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این وزارت‌خانه که دیشب وارد گلستان شدند، قرار است امروز با علمای اهل سنت استان نیز دیدار داشته باشد.

حضور در گلزار شهدای گرگان و ادای احترام و قرائت فاتحه، دیدار با آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان، شرکت در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و پیگیری مصوبات آن و جلسه شورای اداری استان و نیز حضور در مراسم روز ملی گرگان و گفت و گوی زنده تلویزیونی با سیمای مرکز گلستان از دیگر برنامه سفر یک‌روزه وزیر امور اقتصادی و دارایی به این استان شمالی است.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا