گزارش

نطق ضعیف نماینده شرق گلستان در مجلس

پایگاه خبری اولکامیز- دیروز ششمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم برگزار شد. دکتر آریانپور عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و نماینده شرق گلستان به عنوان یکی از موافقان وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سخن گفت. نطق او در دفاع از دکتر بهرام عین اللهی بود.

به گزارش اولکامیز به نقل از سایت خانه ملت ؛ رضا آریان پور در جلسه علنی مجلس در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: وزیر پیشنهادی بهداشت بر اساس شاخصه‌های فردی و علمی و همچنین تجارب کافی توان مقابله با چالش‌های حوزه بهداشت را دارد. ایشان سوابق اجرایی و رشته تحصیلی مرتبط را دارا است و سال‌ها معاون وزیر و رئیس بیمارستان بود بنابراین حوزه بهداشت و سلامت را از نزدیک می‌شناسد و می‌تواند مدیریت کند.

وی گفت: روز گذشته نمایندگان مخالف با وزیر دغدغه‌های خود را مطرح کردند و در واقع مخالف ایشان نبودند و تمامی ما نمایندگان این دغدغه‌ها را داریم.

نماینده مردم مینودشت و کلاله و مراوه تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشترین مراجعات مردم به نمایندگان در مورد مباحث پزشکی و کمبود‌های پزشکی و درمانی است، افزود: نظام سلامت ما یکی از پرافتخارترین حوزه‌های کشور است البته رئیس مجلس در نطق پیش از دستور به برخی از این افتخارات اشاره کرد، اما ما در سطح بین‌المللی هم حرف برای گفتن داریم و حاصل ۴۰ ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی، نظام سلامتی است که مبتنی بر شبکه بهداشت و درمان از دورترین روستا تا سطح دوم و سوم است.

وی ادامه داد: در تهران و کلانشهر‌ها بیمارستان‌هایی وجود دارد که از نظر سطح و کیفیت خدمات‌رسانی بسیار مجهز است و حضور گردشگران سلامت در کشور به دلیل وجود چنین بیمارستان‌هایی است البته در کنار این بیمارستان‌ها در مناطق محروم، بیمارستان‌های با حداقل امکانات و نیروی انسانی داریم؛ نظام سلامت در غرب آسیا و منطقه خاورمیانه و همچنین بین‌المللی افتخار کسب کرده و در حال حاضر کرونا بزرگترین چالش نظام سلامت ما و دنیا است، بنابراین وزیری که می‌خواهیم انتخاب کنیم باید توانمندی و شاخصه‌های لازم را برای مقابله با این بیماری داشته باشد.

آریان پور با بیان اینکه کرونا چالشی بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی است، گفت: کرونا باعث رکود و افت شاخص‌های اقتصادی در کشورمان و برخی کشور‌ها شده است و قدرت مقابله با این بیماری نشانه قدرت آن کشور سیاست و حاکمیت است بنابراین باید وزیری را انتخاب کنیم که در آینده بتواند به خوبی کرونا را مدیریت و کنترل کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی از چالش‌های مهم حوزه بهداشت و درمان، کمبود نیرو است البته با نبود برنامه مناسب برای حفظ و نگهداشت پزشکان مواجه هستیم که کمبود پزشک را تشدید می‌کند. متأسفانه مهاجرت پزشکان معضلی دیگر است و با افزایش ظرفیت و هزینه میلیاردی نیروی انسانی را تقدیم کشور‌های دیگر می‌کنیم بنابراین وزیر بهداشت آینده باید برنامه‌ای برای حفظ پرستاران و پزشکان داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم پرداختی از جیب مردم را یکی از چالش‌های حوزه سلامت دانست و افزود: البته پدیده زیرمیزی هم که توسط تعداد اندکی از پزشکان انجام می‌شود، آبروریزی و هتک حیثیت جامعه پزشکی را در پی دارد بنابراین نیاز به وزیری داریم که در آینده بتواند چالش‌های حوزه سلامت را مدیریت و رفع کند.

اولکامیز در باره ی کیفیت نطق نماینده شرق گلستان از دو تن از فعالین سئوال کرد و از آنها خواست که سخنان وی را از حیث توانایی سخنرانی و ارزش مفهوم  و کلمات مورد واکاوی و مورد نقد قرار دهند.

عطا هاشمی فعال رسانه ای اهل کلاله گفت : ضمن خداقوت به تمام زحمتکشان در حوزه بهداشت و درمان کشور . به نظر من آنچه که ما در نطق امروز از دکتر اریانپور به عنوان موافق وزیر پیشنهادی در صحن شنیدیم  یک نطق ضعیف بود . چرا که دکتر اریانپور با توجه به اینکه در کمیسیون بهداشت حضور دارند می توانستند از این فرصت ( شانس ) بوجود آمده بهترین استفاده را کنند تا به عنوان نماینده موافق با نطق خوب تاثیر خوبی در رای اعتماد وزیر پیشنهادی داشته باشند و قطعا پس از رای اعتماد وزیر می توانستند با تدبیر و درایت و پیگیری خوب بسیاری از مشکلات منطقه در حوزه بهداشت و درمان را برطرف کنند. اما ایشان به جای اینکه از شخص وزیر پیشنهادی حمایت کنند و درباره نقاط قوت وزیر در  حوزه مدیریت و از سوابق ایشان دفاع کنند، متاسفانه یک نطق کلی گویی کردند در رابطه با شبکه بهداشتی کشور آنهم بدون نظم و نتیجه خاصی که بیشتر تعریف از بیمارستان‌های خصوصی در کلان شهرها بود. علی ایحال امیدواریم  وزیر پیشنهادی رای اعتماد را از مجلس بگیرند ….

عماد گوگلانی فعال دیگری از شرق گلستان در مورد نطق نماینده کلاله اظهار داشت : نطق دکتر آریانپور بار فنی نداشت بنده حتی ابتدا فکر کردم ایشان بعنوان مخالف در حال صحبت هستند. اینکه سخنان مخالفین را تایید میکنند در طول چهل ساله انقلاب شاید همچین چیزی اتفاق نیفتاده باشد. اینکه کلانشهرها امکانات زیادی دارند و شهرهای دورافتاده خیر چه دفاعی مثلا از وزیر پیشنهادی ارائه میکند مگر زیر سئوال بردن عدالت در توزیع امکانات. اینکه کشور توریسم بهداشتی و سلامت دارد چه ربطی به وزیر پیشنهادی دارد اگر واقعا اینگونه باشد دست مریزاد به وزرای دولتهای پیشین. درکل دفاع بدی دیدم از ایشون که بعنوان عضو کمیسیون بهداشت برام جای تعجب داشت.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا