مطالب ویژه

نقدی بر سخنان عبدالرزاق آخوند رهبر در حمایت از آیت الله رئیسی

پایگاه خبری اولکامیز- لطیف ایزدی ، خبرنگار : در اولین روز آغاز تبلیغات رسمی کاندیداهای سیردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در فضای مجازی تصویری از دیدار عبدالرزاق آخوند رهبر با آیت الله رئیسی منتشر گردید که بازتاب گسترده ای داشت و با  واکنش هایی همراه گردید و فراتر از آن انتشاد کلیپ سخنان آخوند رهبر در حمایت از آیت الله رئیسی نه تنها عاری از حاشیه نبود بلکه تعجب برانگیز نیز بود.  این روحانی سیاسی ترکمن صحرا در دیدار جمعی از روحانیون اهل سنت با سید ابراهیم رئیسی که اخیرا در تهران برگزار شد گفت :

« این عصر، عصر خوبی خواهد شد. این ممکن است برای فصل آینده ترقی جمهوری اسلامی باشد. ممکنه یک آمادگی برای ظهور حضرت امام زمان باشد که اهل سنت ( یملا الارض قسط و عدلا ) اعتقاد داریم . امر اولی الامر را پذیرفت من آینده خوبی می بینم. انشاءالله برای تان مبارک باشد. »

در این باره نکاتی از باب «وَذَکِّرْ فَإِنَّ الذِّکْرَى تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِینَ» یادآور می شوم :

۱– آخوند رهبر گفته اند که این عصر – با رییسی – عصر  خوبی خواهد بود:

نمی دانم ایشان تا چه حد از شاخص های  اقتصادی آگاهی و اشرافیت دارند که اینگونه این کاندیدای ریاست جمهوری را  فرشته ی نجات از باتلاق فقر و نداری موجود می داند. وانگهی سوابق سید ابراهیم رئیسی حاکی از فقدان تجارب و سواد اقتصادی است مگر این که با درک شرایط بسیار وخیم اوضاع اقتصادی جامعه، او را در صورت راهیابی به پاستور به اندیشه وادارد و با چیدمان کابینه اقتصادی و …در مسیر تامین رفاه عمومی گام بردارد که این پیشگویی نیز بسیار خوشبینانه است و لذا  نوید عصر مالامال از خوبی و مطلوب مردم فاقد هرگونه گارانتی است. مخلص کلام این که حاج آخوند رهبر به استناد کدامین شواهد و قرائن حاج آقا رئیسی را کاندیدای اصلح و ناجی اوضاع بسیار بد اقتصادی و معیشتی فرودستان معرفی می نمایند ؟

۲- در باب ظهور امام مهدی (ع) از منظر اعتقادی اهل سنت و تشیع هیچگونه مجادله و تردید نیست و اما این که تا چه حد ظهور آن حضرت نیازمند نشستن فردی بر کرسی ریاست جمهوری سندیت دارد جای سوال و تبیین است. اعتقاد دینی و معنوی مسلمین اولی تر از آلودن به مقاصد زودگذر سیاسی و دنیوی طیف خاصی از جامعه بشری است. بنابرین دقت نظر در ورود به حوزه ی اعتقادی از اوجب واجبات است و پاسداشت این درخت تنومند اعتقادی بسیار ضروری می نماید به ویژه از سوی منادیان معنویت و وحدت!                                                                                                       در ثانی اهل سنت قائل به زنده بودن حضرت مهدی نیستند تا بتوان گفت که وی ظهور کرده یا خواهد کرد. همچنین تعبیر امام زمان، از منظر اهل سنت غیر مستعمل می باشد و در بین اهل تشیع کاربرد دارد.

۳ – استمرار مرجعیت و صلابت و ابهت رهبران اجتماعی به ویژه روحانیون در پرتو خویشتنداری و مراقبت از حریم و دفاع از شان جایگاه مذهبی و معنوی است و تصاویر انتشار یافته در برخی از خبرگزاری ها نه تنها زیبنده روحانیت نیست بلکه خدشه بر شان آنان است!

۴ – در این دوره که با حذف کاندیداهای اصلی رقیب و حذف یک جریان سیاسی ، بیم مشارکت حداقلی می رود و جمهوریت نظام به خطر افتاده است ایشان به کدام دلایل می گویند من آینده خوبی می بینم؟ آینده خوبی که ایشان نوید می دهند چگونه رقم خواهد خورد؟

۵- ائمه جمعه در سراسر کشور اسلامی مان باید بی طرف باشند و مردم را به حضور در انتخابات و انتخاب اصلح دعوت کنند نه اینکه عملا وارد میدان شوند و از یک کاندیدای خاص حمایت کنند ؟ مگر آخوند رهبر در کنار آخوند میرزاعلی امام جمعه آق قلا نیستند پس چرا بی طرفی خود را حفظ نمی کنند؟

۶- تبلیغ بی بنیاد و دفاع بی ادله و متقن نه تنها به محبوبیت و مقبولیت کاندیدای مورد نظر حاج آخوند رهبر منتج نخواهد شد بلکه بیم آن می رود حساسیت خاموش بسیاری را در مقام مخالفت برانگیزد و در نهایت جز خسران چیزی نصیب آن حضرت ننماید. پس دقت نظر و ترجیحا در جایگاه حاکمیتی در یک شهرستان حفظ بی طرفی بسیار منطقی و مقبول می نماید.

۷- حاج آخوند رهبر این شائبه را ترویج و تعمیم دادند که آقای رئیسی به فرمان رهبری آمده اند و این با سخنان مقام رهبری در بی طرفی ایشان در گزینه های انتخابات منافات دارد.

۸- جایی که روحانیت نمی تواند استقلال خود را حفظ کند. با ۶ اتوبوس و پرواز برنامه ریزان، طراحی کردند و روحانیون منطقه را برای ملاقات با آیت الله رئیسی به پایتخت بردند. ارزش کسانی مانند آخوند تنگلی اینجا معلوم می شود که در سیاست دخالت نمی کند.

۹-ستاد اقوام و مذاهب سید ابراهیم رئیسی در استان گلستان  و دو نماینده غرب استان و گنبد در مجلس یازدهم در این حرکت نقش داشته است و گویی همه تخم مرغ ها را در یک سبد گذاشتند و راهی شدند. اما استقلال علمای ترکمن چه می شود ؟  چه الزامی داشت عالمان دین در یک بازی سیاسی ورود می کردند؟ در حالیکه برنامه و چشم انداز روشنی از طرف آقای رئیسی در فردای انتخابات برای اهل سنت به چشم نمی خورد.

ترکمن صحرا – بیست و یکم خرداد ۱۴۰۰

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

    1. سلام سایت اولکامیز انتقادتی داشته در پاسخ ابتدا عرض میکنم در حاشیه ایجاد شده به تصویر با استفاده از حدیث بیان میکنم در مشکواه مصابیح آمده است که دو نفر از اهل کتاب از پیامبر در باره نه معجزه موسی سوال کرد تسع آیات بینات که آن نه چیزشریک قرار ندادن به خدا و دروغ نگفتن و …
      بعد پاسخ نه مورد آن دو اهل کتا ب به پیامبر ایمان آوردند و دست و پای پیامبر ص را بوسیدند فقبلا یدیه و رجلیه بر اساس این حدیث علما بوسیدن دست افراد فاضل و اهل علم و حاکم عادل بخاطر عدالتش مجاز دانسته اند .مشکوه المصابیح صفحه ۲۰۷ جلد یک
      بنابر این حاشیه سازی بی مورد است نشانگر بیسوادی آنان است.
      اما پاسخ به نقد و تحلیل مدیر اولکامیز شما باید بدانید که آدام اسمیت ها راهکار حل مشکلات اقتصادی ما نخواهند داد بلکه ما با تکیه به خودمان و با عزم ملی و با عدالت محوری و تصمیمات منطقی حل می کنیم. دوما،، از بعضی واژگان بکار رفته از حاج آخوند ایراد گرفتید مثل کلمه ظهور و امام زمان این کلمات ترجمه فارسی از زبان عربی به فارسی است اگر شعر باغشله بیزی مختوم قلی خوانده باشی متوجه خواهی شد که صاحب کار به معادل فارسی امام زمان ترجمه شده است گفته شما در نامانوس آن واژکان در اهل محلی از اعراب ندارد ونوشتن نقد لازم است سواد دینی و علمی خود تقویت کنیم و امانتداری حفظ و قراین و شواهد را در نقد در نظر بیگیریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا