فرهنگی

نمره عملی مطالعات ۲۰

پایگاه خبری اولکامیز – مهران دالوندی : چهارشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۱۵ بود و من به اتفاق همسرم منتظر پسرم بودیم که امتحان مطالعات را بدهد و بیرون بیاید.در حال انتظار کشیدن بودیم که حدودا ساعت ۱۱:۴۵ یک دانش آموز آمد و در کنار چراغ ترافیک چهارراه دلگشا ایستاد و ایستاد تا چراغ خودروها قرمز و عبور پیاده آزاد شود .

بعد با طیب خاطر از چهار راه عبور کرد . از دیدن این صحنه بسیار محظوظ شدم و کلی کیف کردم .همسرم گفت :آفرین به چنین دانش آموزی .

خوانندگان عزیز لطفا نگین با یک گل بهار نمی شود.

من می گویم:
تو مگو همه بجنگند و ز صلح من چه آید
تو یکی نه ای هزاری تو چراغ خود بر افروز

گفتم اگر راستش را بخواهی نمره چنین دانش آموزی بایستی بیست باشد چون او دانایی را به توانایی تبدیل کرده و عملا از آنچه یاد گرفته در زندگی واقعی( real life ) استفاده کرده است .

یونسکو در تعریف جدید از سواد تصریح کرده است که بایستی از دانسته ها برای بهبود اوضاع عملا استفاده کرد که این فراگیر رعایت مقررات را که خوانده عملا اجرا کرده است.

تربیت شهروند خوب و نموده از وظایف هر آموزش و پرورشی می باشد .

بی شک رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از تصادفات کاسته و از هزینه های جانبی کشور ها می کاهد .

از دبیران محترم دبیرستان شاهد دوره اول و فراگیر گرامی تقدیر می گردد.و همینطور از خانواده فراگیر محترم هم که چنین فرزند برومندی دارد، تبجیل می گردد.

امید است که چنین دانش آموزی الگوی دیگر فراگیران قرار گرفته و همه ما مردم شهرستان گنبد کاووس مقررات راهنمایی را بیشتر رعایت کرده و بعنوان عابر فقط در زمان سبز بودن چراغ راهنمایی عابرین از محل عبور افراد پیدا با قید احتیاط عبور کنیم.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا