ورزشی

نوروز آرخی برترین داور فوتبال ساحلی ایران

پایگاه خبری اولکامیز- نوروز آرخی در نوروز سال ۱۳۵۵ در روستای باصفای آرخ کوچک از توابع  شهرستان بندرترکمن چشم به جهان گشود. پس از اخذ دیپلم با تلاش و پشتکار در دانشگاه بوعلی سینا همدان در رشته کارشناسی تربیت بدنی ادامه تحصیل داد. سپس به استخدام آموزش و پرروش در آمد و بعنوان معلم ورزش در مدارس شهرستان گمیشان خدمت نمود.

این ورزشکار ترکمن در سال ۱۳۷۸ موفق به اخذ درجه ۳ داوری فوتبال شد. به عنوان استعداد برتر داوری در همان دوره از سوی مدرس دوره مرحوم امامی انتخاب گردید.

فعالیت داوری اش را  سال ۱۳۷۸ زیر نظر هیئت فوتبال شهرستان گمیشان آغاز کرد.

سال ۱۳۸۵ به عنوان داور فوتبال وارد لیست مسابقات کشوری شد و قضاوت چهلمین دوره ی مسابقات فوتبال زیر ۱۷ سال مدارس آسیا به میزبانی تهران را برعهده داشت .

سال ۱۳۸۹ به خاطر جذابیت رشته فوتبال ساحلی وارد لیست داوران فوتبال ساحلی قرار گرفت . درسال ۱۳۹۳ قضاوت دیدار ایران و بلاروس بر عهده داشت .

سال ۱۳۹۶ و همچنین در سال ۱۳۹۷ به صورت متوالی به عنوان برترین داور کشور در فوتبال ساحلی انتخاب شد .

بی شک ملاک برترین داور با توجه به نمرات ناظران در طول مسابقات بود که نوروز آرخی از آن برخوردار بود.

سال ۱۳۹۷ بازی فینال لیگ فوتبال ساحلی مابین تیم سمنان و بوشهر را سوت زد و درسال ۱۳۹۹ بار دیگر با قضاوت دیدار فینال بازی های لیگ ساحلی مابین تیم بوشهر و گلسا پوش یزد در شهر بوشهر تصمیم به کناره گیری از قضاوت نمود .

نوروز آرخی در داوری به گفته خودش تا حدودی به آنچه که میخواست رسید و بخاطر میدان دادن به جوانها از داوری کناره گیری کرد. با توجه به اینکه در سن بالا داوری را شروع کرد موفق نشد در لیست بین المللی داوران قرار بگیرد.

بر این باور است که ترکمن ها در والیبال ساحلی درخشیدند می توانند استعداد جوانان و نوجوانان ترکمن را در فوتبال ساحلی نشان دهند

وی می گوید : به نظرم دلیل موفقیت جوانان و نوجوانان ترکمن در والیبال بخاطر علاقه فراوان در سنین پایین هست . قطعا تو فوتبال هم اگه در سنین پایین آموزش ببینند قطعا استعداد و توانایی لازم را دارند.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا