اخبار

هفته نخست مسابقات اسبدوانی پاییزه گنبد یک روز زودتر آغاز می‌شود

پایگاه خبری اولکامیز – هفته نخست مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس که پیش از این قرار بود روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار شود، به سبب برگزاری هفته قهرمانی مسابقات سوارکاری شهرستان آق قلا در روز جمعه پیش رو، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی هیات سوارکاری گنبدکاووس، روز نخست هفته اوّل مسابقات سوارکاری کورس پاییزه گنبدکاووس قرار است، روز چهارشنبه پنج آبان با شرکت اسب‌های مختلف از نژادهای “ترکمن، دوخون و تروبرد” در ۶ دور هزار متری و روز دوم این هفته نیز روز پنجشنبه ۶ آبان در پنج دور هزار متری و یک دور هزار و ۲۰۰ متری برگزار شود.

برپایه این گزارش هم اکنون ثبت نام اسب‌های شرکت کننده در هفته نخست مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس توسط مالکان درحال انجام است که پس از پایان ثبت نام اسامی اسب‌های و جوایز هر کورس اعلام می‌شود ضمن اینکه هفته دوم این مسابقات و هفته‌های بعدی آن قرار است طبق روال همیشگی روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شود.

همچنین شنبه هفته جاری نیز رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس در گفت و گو با ایرنا از آمادگی این هیات و مجموعه سوارکاری شهرستان برای برگزاری فصل جدید کورس پاییزه خبر داد و گفته بود که هفته نخست این مسابقات روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار می‌شود.

بهروز نیازی اظهار داشته بود که مقدمات برگزاری مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس شامل نظافت مجموعه، تعمیر پیست و دپار و نیز استقرار سیستم‌های الکترونیکی به پایان رسیده است.

وی در خصوص حضور تماشاگران در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس برای تماشای مسابقات گفته بود که مراحل اداری استعلام از ستاد مقابله با کرونا گنبدکاووس و نیز استان گلستان انجام شده و منتظر پاسخ هستیم اما ما برای برگزاری مسابقات با حضور محدود یا نامحدود تماشاگران و یا بدون آنها آمادگی داریم.

به گفته وی، مطابق تقویم اعلامی فدراسیون سوارکاری، فصل جدید مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس تا پایان اسفند امسال برنامه‌ریزی شده است.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود اما از ۲ سال پیش و به سبب شیوع ویروس کووید ۱۹ این مسابقات بدون حضور تماشاگر یا با حضور محدود آنها برگزار شد.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا